رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: به لطف و حمایت های همیشگی وزیر بهداشت و معاونین ایشان، بسیاری از چالش های بهداشتی و درمانی رفع شد، اما حوزه سلامت استان مرکزی راه درازی در پیش دارد.
کد خبر: ۹۷۱۰۴۵
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۸ 14 June 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان، در نشست بیست و نهمین آیین پویش ره سلامت در سالن جلسات غدیر استانداری مرکزی با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گفت: استان مرکزی در سالیان متوالی از حمایت های خوب وزیر بهداشت بهره مند شده اما هم چنان چالش های زیادی در استان وجود دارد.
وی با قدردانی از حمایت های همیشگی دکتر نمکی و تیم همراهشان، اظهار داشت: در کنار حمایت های فرا استانی، روحیه خستگی ناپذیر استاندار و نماینده ولی فقیه، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، سپاه، بسیج، نیروی انتظامی و سایر مدیران، حوزه سلامت در جایگاه مناسب امروز خود ایستاده است.
دکتر جمالیان با اشاره به اینکه به مدد وزارت بهداشت و سایر مسئولین، در طول مدت اپیدمی کرونا بسیاری از پروژه های سلامت استان به بهره برداری رسیده و تعدادی از چالش ها که به نقطه حساس رسیده بودند، رفع شدند اما همچنان برای تقویت این پروژه ها از جمله بیمارستان پرتویی سوختگی که به همت سازمان انرژی اتمی ساخته شده، مجهز کردن فضاهای آموزشی و تقویت و ترمیم خوابگاه ها، مجهز نمودن دستگاه شتاب دهنده مرکز خوانساری که یکی از به روز ترین دستگاه های موجود است و سایر پروژه های استان مثل بیمارستان حضرت ولی عصر(عج) و... نیازمند یاری بیشتر وزارت بهداشت هستیم.
متولی سلامت استان مرکزی، با اشاره به اینکه تنها در کل استان مرکزی ۵۵ تخت روان پزشکی وجود دارد، تاکید کرد: یکی از چالش های اصلی استان کمبود تخت های روان پزشکی است که در محل قبلی دانشکده دندان پزشکی ۷۵ تخت روان پزشکی به این تعداد افزوده گردید، اما با توجه به افزایش چشمگیر اختلالات روان شناختی نیازمند افزایش و تقویت این حوزه هستیم.
وی یادآورشد: بحران کرونا ما را از توجه به سایر حوزه ها باز نداشت و با لطف همیشگی شما دانشکده دندان پزشکی با ۱۰۹ یونیت برای ارائه خدمات دندان پزشکی دولتی، دانشکده توانبخشی با تعرفه دولتی برای ارائه خدمات توانبخشی، افتتاح آشپزخانه صنعتی، افزایش ۱۰۰ درصدی تخت های ویژه، ساخت و ترمیم خوابگاه های موجود و افتتاح بسیاری از پروژه های درمانی و... رخ داد.
متولی سلامت استان مرکزی، یکی از اتفاقات بسیار موثر استان مرکزی را مجهز شدن تمامی مراکز درمانی به دستگاه اکسیژن ساز دانست و گفت: با توجه به اینکه نیاز اصلی و پایه بیماری کرونا، اکسیژن است، به لطف خداوند متعال و نگاه ویژه وزیر بهداشت، تمامی مراکز ما مجهز به دستگاه اکسیژن شدند، اما متاسفانه همچنان سه شهرستان تفرش، آشتیان و کمیجان فاقد دستگاه اکسیژن ساز بوده که نیازمند توجه ویژه وزارت بهداشت است.
دکتر جمالیان تاکید کرد: یکی از مشکلات اساسی کمبود نیروی پرستاری استان بود و در دوران کرونا پرستاران خوش درخشیدند چرا که با دست شکسته، سرم به دست، چهره های بیمار گونه و با داشتن فرشته ای در بدن، سنگر مبارزه را ترک نکردند و امیدوارم با مجوز جذب ۱۲۵۰ پرستار که از وزارت بهداشت گرفته شد، زودتر سامان دهی این تعداد صورت گیرد.
وی اضافه کرد: یکی از مسائل مهم که باعث پیشرفت دانشگاه می‌شود امر پژوهش و تحقیق می باشد که اعضای هیئت علمی و اساتید در کنار مبارزه با کرونا، در امر تحقیق الگو ساز شدند چرا که دانشگاه علوم پزشکی اراک ۳ مرتبه در سامانه وبومتریک ارتقا یافت در سامانه علم سنجی نیز در میان دانشگاه ها، رتبه ۱۵ را کسب کرد.
دکتر جمالیان با اشاره به اینکه استان مرکزی دومین استان درگیر کرونا بود و دومین استان سالمند کشور نیز می باشد، گفت: موفقیت های امروز ما قطعا در سایه همدلی روحانیون، استاندار، مدیران و معاونین، کادر بهداشت و درمان، خیرین، صنایع، ارتش، سپاه، نیروی انتظامی، بسیج،صدا و سیما، اصحاب رسانه، نیروهای جهادی و مدد ویژه وزارت بهداشت حاصل شده است، همچنین شهید امیر جلیلوند در ارتقا و بهبود سلامت استان مرکزی در زمان اپیدمی کرونا نقش بسزایی داشتند که امروز متاسفانه استان ما از وجود این مرد بزرگ و فداکار محروم است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک با قدردانی از تمامی مدیران فرا استانی و استانی و تمامی افراد و ارگان های کمک کننده، گفت: امید می رود با نگاه و لطف ویژه و بیشتر دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت و سایر همکاران بتوانیم چالش های موجود در استان را رفع سازیم و چاشنی این کار شادکامی مردم و رضایت مندی بیشتر مردم در حوزه سلامت باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار