معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت: بی ‌توجهی به پروتکل های بهداشتی یعنی بی توجهی به سلامت خودمان و درگیری طولانی مدت با کروناست.
کد خبر: ۹۷۰۶۴۸
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۸ 13 June 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، بهروز اکرمی در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان مرکزی، افزود: در برخی شهرها، ماسک نزدن‌ها و بی توجهی به پروتکل‌های بهداشتی را شاهد هستیم و این امر آلارم‌ها و هشدارها را به صدا درآورده است که در نهایت کار دستمان می دهد.
وی یادآورشد: در برخی شهرستانها افزایش موارد بستری و مبتلایان کرونایی همچون تفرش و کمیجان، نگرانی ما را دو چندان کرده است.
وی با اشاره به اینکه دستورالعمل های انتخاباتی و تبلیغاتی به ستادهای تبلیغاتی کاندیداها داده شده است، گفت: انتظار این است که حتما این دستورالعمل‌ها را رعایت کنند و عملکردها به شکلی نباشد که ضمن نقض دستورالعمل ها، سلامت شهروندان را به خطر بیندازند.
وی تاکید کرد: حتی اگر هیچ نظارتی بر رعایت دستورالعمل‌ها و پروتکل‌ها نباشد، انتظار می‌رود افرادی که به پارلمان ملی و محلی می‌روند، دغدغه‌مند سلامت مردم باشند و از هم‌اکنون در عمل نشان دهند که سلامت جامعه را مهم می‌دانند هرچند که دستگاه‌های نظارتی حتما به مسائل ورود می کنند و اگر فرمانداران مواردی از عدم رعایت دستورالعمل‌ها را شاهد بودند، کتبا به مسئولان ستادها اعلام کنند و پیگیر باشند.
وی اضافه کرد: در انتخابات به هر حال برخی تجمعات شکل می‌گیرد و امیدواریم با رعایت پروتکل‌ها شاهد اوج گیری بیماری نباشیم.
معاون استاندار مرکزی در پایان با بیان اینکه در چندماه گذشته شاید حدود ۸ درصد رپید تست‌ها مثبت اعلام می‌شدند، افزود: هم اکنون این رقم در استان به ۱۶ درصد رسیده است؛ این آمار حتی در خمین به ۲۲ درصد و اراک به ۱۸ درصد رسیده و نشان می دهد که باید نهایت دقت را بکار گرفت و با رعایت پروتکل‌ها بهداشتی در حوزه های انتخاباتی از شیوع بیماری کرونا جلوگیری کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار