معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: نباید گول ویروس کرونا را خورد، کوچکترین سهل انگاری استان را غافلگیر می کند.
کد خبر: ۹۷۰۶۴۴
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۵ 13 June 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر علی علیمحمدی در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونای استان افزود: شمار افراد بستری در مراکز درمانی استان از ۱۴۳ به ۱۱۰ و خدمات‌گیران سرپایی کووید ۱۹ این خطه از ۱۳۹ مورد به ۷۰۵ بیمار رسیده و در قیاس آمار هفته دوم و سوم خرداد، فوت شدگان از ۳۳ نفر به ۱۷ نفر رسیده است.
وی بیان کرد: مبتلایان کووید ۱۹ این استان از هفته سوم خرداد در مقایسه با هفته دوم خردادماه از یک هزار و ۱۷۵ به ۸۱۵ مورد رسیده است.
وی افزود: متاسفانه برخی صاحبان اصناف در مرکز شهر اراک نسبت به زدن ماسک کم توجه هستند که دستگاه‌های متولی باید در این زمینه با جدیت بیشتری نظارت داشته باشند.
دکتر علیمحمدی تاکید کرد: کرونا، ویروس شایعی است که هرسال زمستان با علایم سرماخوردگی مشاهده می‌شد، اما از سال ۲۰۰۲ این ویروس جهش ژنتیکی داشته و ابتدا خود را با بیماری سارس، پس از آن مرس و در حال حاضر به شکل کووید ۱۹ نشان داده که با دوره نهفتگی ۲ تا ۱۴ روز و با تظاهراتی نظیر تب بالا، سرفه، تنگی نفس، سردرد و گاهی با اسهال و استفراغ همراه است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک در ادامه یادآور شد: خوشبختانه با تلاش مردم و مسئولین و مجاهدت های فراوان مدافعان سلامت، موج چهارم این بیماری را پشت سر گذاشتیم اما با کوچکترین غفلت و ساده انگاری گرفتار موج پنجم که به شدت از موج های قبلی خطرناک تر است، خواهیم شد.
دکتر علیمحمدی در پایان از مردم خواست، شیوه نامه های بهداشتی را با جدیت بیشتری رعایت کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار