استاندار مرکزی گفت: با توجه به ادامه دار بودن کرونا، تمهیدات لازم برای برگزاری انتخاباتی سالم و همراه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان مرکزی فراهم شده است.
کد خبر: ۹۷۰۶۴۳
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۳ 13 June 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، سید علی آقازاده در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان با اشاره به انتخابات پیش رو که در ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ برگزار می شود و تاکید بر لزوم آمادگی برای برگزاری این انتخابات مهم در کشور و استان مرکزی، افزود: همه تمهیدات و امکانات مورد نیاز برای رعایت دستورالعمل های بهداشتی در مراکز و شعب اخذ رای توسط ستاد انتخابات استان و همه دستگاه های مرتبط و دانشگاه علوم پزشکی اراک در نظر گرفته شده تا شرایط کاملا استانداردی در شعب اخذ رای برای مردم فراهم شود.
وی تاکید کرد: برگزاری انتخابات هیچ‌گونه منافاتی با نکات بهداشتی ندارد و می‌توان با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی ضمن حفظ سلامتی در سرنوشت کشور سهیم شد و انتخاباتی پرشور را برگزار کرد.
وی با ابراز نگرانی نسبت به مسئله تبلیغات کاندیداهای انتخابات شوراهای شهر و روستا، ریاست جمهوری و میان دوره ای مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تفرش، آشتیان و فراهان، افزود: از مردم، ستادهای انتخاباتی و هواداران کاندیداها، رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی را درخواست داریم تا مجدداً پیک جدید از کرونا در استان رقم نخورد.
استاندار مرکزی با تاکید بر اینکه با برنامه‌ریزی‌ها و پیش‌بینی‌های صورت گرفته نگرانی در خصوص شعب اخذ رای نیست، اما نگران ستادهای تبلیغات کاندیداهای انتخاباتی هستیم، افزود: فرمانداران حتما باید بر ستادها نظارت داشته باشند تا همه امور براساس رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام گیرد و توجیه ستادها صورت گیرد تا فعالیت های تبلیغاتی باعث افزایش بیماری کووید ۱۹ نشود.
وی ادامه داد: از روز چهارشنبه هفته جاری تا شنبه هفته آتی، موقتا منع تردد شبانه در استان مرکزی لغو می‌شود، اگر این روند پاسخ خوبی به دنبال داشته باشد و مشکلی بروز نکند، به ستاد ملی مقابله با کرونا پیشنهاد می‌شود که تصمیم‌گیری در خصوص لغو ترددهای شبانه را در دستور کار قرار دهند.
وی با بیان اینکه استان مرکزی در دو هفته اخیر شرایط نزولی بیماری کرونا به شکل پلکانی را دنبال کرده است، گفت: از نظر میزان بستری در جایگاه ۲۲ کشوری قرار داریم، در حالی که تا چهار هفته پیش در رتبه های کمتر از ۱۰ بودیم و شرایط خوبی وجود نداشت.
وی اضافه کرد: از نظر آمار متوفیان کرونایی در جایگاه ۱۶ کشور قرار گرفته ایم که نشان می‌دهد، مردم و اصناف و همه ارگان‌ها و اهرم‌های نظارتی در حال تلاش و همکاری هستند.
وی بر لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی از جمله ماسک زدن تاکید کرد و گفت: مسلما رعایت پروتکل ها از سوی مردم صورت گرفته که امروز در جایگاهی کمتر از میانگین کشوری قرار داریم، البته به غیر از شهرستان خمین در دیگر شهرستان ها روند نزولی را شاهد هستیم، فقط در شهرستان خمین در سه شاخص ابتلا، بستری و سرپایی قدری روند افزایشی وجود داشته که باید علت آن بررسی شود.
آقازاده تاکید کرد: شرایط استان به لحاظ بیماری کرونا قدری تثبیت شده است و امیدواریم در هفته جاری در کنار جنب و جوش تبلیغاتی، انتخاباتی سالم به لحاظ جلوگیری از شیوع کرونا همراه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی داشته باشیم و البته انتخاباتی باشکوه همراه با مشارکت حداکثری مردم رقم بخورد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار