رئیس پلیس فتا استان مرکزی گفت:مبلغ ۶۰ میلیون ریالی که با ترفند فال گیری و رمالی در فضای مجازی از شهروندی اراکی کلاهبرداری شده بود، با شناسایی و معرفی کلاهبرداری به مرجع قضائی، به مالباخته بازگردانده شد.
کد خبر: ۹۷۰۴۸۳
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۹ 12 June 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، سرهنگ" احسان آنقی" افزود: با اعلام شکایت شهروندی در خصوص کلاهبرداری از او در بستر فضای مجازی و از طریق یکی از شبکه های اجتماعی، بررسی موضوع به صورت تخصصی در دستور کار تیمی از کارشناسان این پلیس قرار گرفت.
وی یادآورشد: در تحقیقات انجام شده از مالباخته مشخص شد که او در پیام رسان تلگرام، تبلیغی از رمالی و فالگیری در فضای مجازی را مشاهده کرده و با توجه به مشکلات خانوادگی، با فرد تبلیغ دهنده پیام، تماس می گیرد.
این مقام انتظامی اضافه کرد: با توجه به تضمینی که فرد فالگیر در خصوص تضمین صد درصدی مشکل شاکی بیان می کند، این شهروند به او اعتماد کرده و مبلغ ۶۰ میلیون ریال به حسابش واریز می کند که بعد از عدم پاسخگویی، متوجه می شود که از او کلاهبرداری شده است.
رئیس پلیس فتا استان مرکزی ادامه داد: با آغاز تحقیقات تخصصی کارشناسان پلیس فتا، سرانجام فرد کلاهبرداری که ساکن یکی از استان های مرزی کشور بود، شناسایی شد و با پیگیری انجام شده با مرجع قضائی، مبلغ کلاهبرداری شده از این شهروند به حسابش بازگردانده شد و فرد کلاهبردار نیز با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.
وی گفت: رمالان و کلاهبرداران اینترنتی با درج مطالبی در شبکه‌های مجازی از قبیل حل مشکلات خانوادگی و زناشویی، مشکلات مالی، دعا برای خوشبختی و خبر از آینده در کانال‌ها و صفحات مجازی خود، افراد را ترغیب به گرفتن فال و دعانویسی کرده و از این طریق اقدام به کلاهبرداری از کاربران می‌کنند.
این مقام انتظامی اظهار داشت: این افراد شیاد با ارائه شماره‌حساب، از کاربران می‌خواهند پول را به حسابشان واریز کنند که لازم است افراد و خانواده‌ها هرگز به این سایت‌ها اطمینان نکرده و با فرهنگ‌سازی، تقویت باور‌های دینی و افزایش آگاهی با این شیوه و شگرد متقلبانه مقابله کنند.
رئیس پلیس فتا استان مرکزی افزود: اگر به هر دلیلی هم‌وطنان در دام کلاهبرداران رایانه‌ای گرفتار شدند و به پیشنهادهای اغواکننده‌ی رمالان و فالگیران اعتماد کردند، می‌توانند به‌ محض اطمینان از اعمال کلاهبردارانه شخص مقابل، با تماس با کارشناسان پلیس فتا از طریق سایت پلیس فتا به نشانی cyberpolice.ir یا شماره تماس۰۹۶۳۸۰ به‌صورت ۲۴ ساعته از راهنمایی و مشاوره این پلیس استفاده کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار