مدیر کل امور مالیاتی استان مرکزی از ۱۱۵ میلیارد تومان در ۲ ماه امسال به حساب شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و فرمانداری‌های این استان خبرداد.
کد خبر: ۹۶۹۸۹۵
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۹ 09 June 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، عباس مزیکی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ۱۰۰ درصد پیش بینی‌های اداره کل امور مالیاتی استان مرکزی از محل عوارض به حساب شهرداری‌های استان واریز شده‌ است افزود: پنج هزار و ۱۴۰ میلیارد تومان درآمد وصولی استانی و ملی سال گذشته برای اداره کل امور مالیاتی استان مرکزی پیش بینی شده بود که ۱۰۵ درصد این پیش بینی‌ها محقق شد.
وی با بیان اینکه درآمدهای این اداره کل از ۲ محل مالیات مستقیم و مالیات بر ارزش افزوده محقق می‌شود گفت: ۲ هزار و ۱۴۴ میلیارد تومان از مجموع درآمدهای استان از محل مالیات مستقیم و ۲ هزار و ۹۹۶ میلیارد تومان از محل مالیات بر ارزش افزوده وصول شده‌ است.
وی با بیان اینکه ۹۹ و چهار دهم درصد پیش بینی‌های مالیات بر ارزش افزوده و ۱۱۶ درصد پیش بینی‌های مالیات مستقیم اداره کل امور مالیاتی استان مرکزی سال گذشته محقق و به حساب خزانه واریز شده‌ است اظهارداشت: میزان عوارض وصولی اداره کل امور مالیاتی استان مرکزی در سال گذشته ۸۶۷ میلیارد تومان است و این درآمدها بر اساس قانون ماهانه باید توسط این اداره کل وصول و تا پانزدهم ماه بعد به حساب دهیاری‌ها، شهرداری‌ها و فرمانداری‌های استان مرکزی واریز شد.
مزیکی۸۱ میلیارد تومان نیز سال گذشته از محل ۳۵ درصد وصول آلایندگی وصول و به حسابی که مربوط به محیط زیست است واریز و به صورت تسهیلات در اختیار سازمان‌های محیط زیستی قرار گرفت.
وی با بیان اینکه ۹۴۸ میلیارد تومان سال گذشته در مجموع از محل عوارض در استان مرکزی وصول شد گفت: این درآمدها نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن ۳۵ درصد افزایش یافته‌ است.
وی با بیان اینکه بر اساس قانون وصول ۱۸۲ میلیارد تومان درآمد سال گذشته برای سازمان امور مالیاتی کشور پیش بینی شده بود افزود:۱۹۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان معادل ۱۰۷ درصد پیش بینی‌های انجام شده برای این سازمان وصول شد.
مدیر کل امور مالیاتی استان مرکزی گفت: ۳۰ درصد وصولی‌ها بر اساس برآوردهای انجام شده فرار مالیاتی است که با جلوگیری از فرار مالیاتی سال گذشته ۵۵ هزار میلیارد تومان به درآمدهای کشور افزوده می‌شد.
مزیکی اظهارداشت: رصد تراکنش‌های مودیان مالیاتی و بر اساس قانون مراجعه برخی اسناد و مدارک مودیان و مقایسه آنها با اظهارنامه تسلیمی آنان از جمله راهکارهای مقابله با فرارمالیاتی اداره کل امور مالیاتی استان مرکزی است.
وی افزود: ۳۸۰ پرونده از باب تراکنش‌های مودیان و ماده ۱۸۱ قانون توسط اداره کل امور مالیاتی استان مرکزی بررسی شد که این مهم منجر به تشخیص یک هزار و ۳۵۷ عملکرد جدید و متمم شده‌ است.
مدیر کل امور مالیاتی استان مرکزی یادآورشد: ۴۵۷ میلیارد تومان با ورود به این پرونده‌ها برای مالیات بر ارزش افزوده و جریمه ماده ۱۸۱ قانون مطالبه شده که ۵۰ میلیارد تومان معادل ۱۲ درصد این رقم وصول شده‌ است.
مزیکی با اشاره به شیوع ویروس کرونا از سال ۹۸ تا کنون و تمدید مهلت تسلیم اظهارنامه مودیان گفت: مودیان تا پایان خرداد ماه امسال فرصت دارند تا اظهارنامه مالیاتی خود را به این اداره کل تسلیم کنند.
وی ادامه داد: تاکنون مصوبه‌ای برای تمدید تسلیم مودیان توسط سازمان امور مالیاتی ارایه نشده‌است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار