فرمانده انتظامي استان از كشف یک تن و ۴۴۸ كيلوگرم انواع مواد مخدر در اجراي ۲۹۲ طرح عملياتي مبارزه با مواد مخدر از ابتداي سال جاري در استان خبر داد.
کد خبر: ۹۶۹۶۴۲
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۵ 08 June 2021



به گزارش تابناک مرکزی، سردار "حسن مفخمي شهرستاني" در این باره از بحران مواد مخدر در جهان كنوني به عنوان يكي از مهم ترين دغدغه هاي بشريت ياد كرد و افزود:‌ مقابله با پديده پيچيده و در عين حال گسترش مواد مخدر يك امر ساده نبوده و نياز به انجام مطالعات گوناگون در ابعاد سياسي، امنيتي، فرهنگي، اجتماعي و اقتصادي در سطوح بين المللي،‌ منطقه اي و موضوعي دارد.
وي با اشاره به هدف گذاري و برنامه ريزي هوشمند نيروي انتظامي در برخورد اثربخش در موضوع مواد مخدر گفت: در سال جاري،‌ برنامه ريزي عملياتي ويژه اي در قالب اجراي طرح هاي مختلف برخورد با مواد مخدر از سوي پليس در سطح استان اجرايي شده و اين رويكرد راهبرد اثربخشي در افزايش كمي و كيفي در اين مقوله به همراه داشته است.
فرمانده انتظامي استان مركزي با اشاره به افزايش ۷۵ درصدي كشفيات مواد مخدر در استان مركزي در دو ماهه سال جاري نسبت به مدت مشابه سال قبل اظهار داشت:‌ در اين بازه زماني مقدار یک تن و ۴۴۸ كيلوگرم انواع مواد مخدر كشف و تعداد ۴۹ نفر قاچاقچي ،۴۶۸ خرده فروش مواد مخدر دستگير و تعداد ۱۰۹۳معتاد نيز ساماندهي شدند.
سردار مفخمي شهرستاني اضافه كرد: در اين مدت تعداد۲۹۲ طرح هاي مبارزه با مواد مخدر در قالب طرح هاي پاك سازي نقاط آلوده، كنترل محورهاي مواصلاتي، طرح تشديد با خرده فروشان مواد مخدر و طرح هاي امنيت اجتماعي با محور پليس مبارزه با مواد مخدر استان و همكاري كليه يگان هاي انتظامي عملياتي شد.
وي در ادامه با اشاره به تغييرشیوه های ضربه زدن به فرهنگ وهویت ملی یک کشور از سوي دشمنان گفت:‌ امروزه بدخواهان سعی میکنند ازطریق جنگ نرم افزاری به فروپاشی بنیان خانواده و عقاید جوانان این مرزوبوم نایل آیند و در اين بين فضاي مجازی باحضوردرخانه ها به خصوصی ترین حوزه های زندگی آنان دسترسی پیداکرده و با ترویج روابط ناسازگار با زندگی ایرانی- اسلامي،سعی در فروپاشی بنیان خانواده ها دارند.
اين مقام ارشد انتظامي یادآورشد:‌گسترش روزافزون شبکه های اجتماعی و وبسایت های دارای محتوای ناسالم درمیان کاربران اینترنت منجربه تأثیرات جدی وگاه جبران ناپذیرشده و در برخي موارد انواع مواد مخدر باتبلیغات گسترده و دروغین به شکل قرص،کپسول و یا پودر و ازطریق فضای مجازی و شبکه های اجتماعی در اختيار جوانان و نوجوان قرار مي گيرد.
سردار مفخمي شهرستاني يكي از برنامه هاي پليس در برخورد با مواد مخدر با پايش هاي مستمر سايبري در اين خصوص اعلام كرد و گفت: از ابتداي سال جاري، در اين حوزه ۱۶ اكانتي كه در زمينه خريد و فروش مواد مخدر فعاليت داشتند، شناسايي و مراحل برخورد با آنان با هماهنگي مرجع قضائي انجام پذيرفت.
فرمانده انتظامي استان مركزي در ادامه يكي از مهم ترين علت ها در توفيقات پليس در انجام ماموريت هاي حوزه مبارزه با مواد مخدر را مشاركت هاي مردمي برشمرد و افزود: در اين بازه زماني در پيگيري گزارش هاي مردمي به مركز فوريت هاي پليس ۱۱۰تعداد ۴۰ نفر كه در زمينه خريد و فروش مواد مخدر در محله هاي شهري و روستايي فعاليت داشتند، شناسايي و با تشكيل پرونده به مراجع قضائي معرفي شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار