معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: خوشبختانه وضعیت واکسیناسیون در استان مرکزی بسیار خوب است و دانشگاه علوم پزشکی استان از نظر نسبت واکسیناسیون به جمعیت جزو ۵ دانشگاه برتر ایران است.
کد خبر: ۹۶۹۳۸۷
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۰ 07 June 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر علی علیمحمدی افزود: خوشبختانه استان مرکزی از پیک چهارم کرونا عبور کرده است ولی شرایط همچنان شکننده است و اگر غفلت کنیم ممکن است با پیک پنجم مواجه شویم.
وی با بیان اینکه تاکنون حدود ۹۵ هزار تا ۱۰۰ هزار دوز واکسن در استان تحویل شده است، گفت: از این میزان حدود ۸۰ هزار نفر دوز اول واکسن و ۱۵ هزار نفر دوز دوم را دریافت کردند.
وی تاکید کرد: همانگونه که پیک های قبلی بیماری در اثر برخی غفلت ها و عواملی مانند سفر رفتن، تجمع افراد برای دریافت مواد غذایی و ... به وجود آمد، این بار نیز همانطور که دکتر جمالیان رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک، هشدار داد، امکان درگیر شدن با پیک پنجم این بیماری با توجه به تعطیلات روزهای پیش رو و فعالیت های انتخاباتی که باعث تجمع افراد در ستاد ها یا برخی اماکن می شود، وجود داردبنابراین نباید از این بیماری غافل شویم.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر تنها بیمارستان امیرالمومنین(ع) اراک به بیماران کرونایی خدمت رسانی می کند، گفت: با توجه به سبک شدن پیک بیماری و کاهش بیماران نیازمند بستری، فعلا فقط بیمارستان امیرالمومنین(ع) به بیماران خدمت رسانی می کند و سایر بیمارستان ها از جمله بیمارستان آیت الله خوانساری به خدمت رسانی به سایر بیماران مشغول اند.
وی اضافه کرد: واکسن های تزریق شده در استان نیز بیشتر از نوع سینوفارم بوده و آسترازنکا نیز در رتبه بعدی قرار دارد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک یادآورشد: البته چند روزی است که روند واکسیناسیون با وقفه مواجه شده که امیدمی رود با تخصیص واکسن به استان، این روند ادامه پیدا کند و کار واکسیناسیون در استان ابتر نماند.
وی به تزریق دوز دوم واکسن سینوفارم از امروز اشاره کرد و گفت: افرادیکه واکسن چینی کرونا(سینوفارم) را تزریق کرده اند، از امروز می توانند برای تزریق دوز یادآور یا دوم آن به مراکز مورد نظر مراجعه کنند.
دکتر علیمحمدی گفت: این تزریق بر اساس کارت واکسیناسیونی که حدود یک ماه قبل و در هنگام تزریق نخست به افراد داده شده، انجام می شود.
وی یادآور شد: گروه های هدف می توانند از امروز به سالن های شهید ساکی و یادگار امام در اراک مراجعه و دوز دوم واکسن خود را دریافت کنند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک همچنین در ادامه گریزی هم به آمار کرونا و موج چهارم آن در استان زد و گفت: در ۴۸ ساعت گذشته ۱۲۳ مورد مثبت در استان شناسایی شده که ۲۰ نفر با تشخیص کادر معالج در بیمارستان های استان بستری و ۱۰۳ نفر هم در منزل دوران قرنطینگی خود را سپری می کنند.
وی افزود: متاسفانه در این مدت ۵ فوتی نیز ثبت شده که با توجه به کاهش آمار نسبت به روزها و ماه های گذشته اما همچنان از فوت شهروندان نگران و ابراز تاسف می کنیم و از همه در خواست داریم تا همچنان پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.
دکتر علیمحمدی گفت: آن چیزی که از سوی دکتر نمکی درباره تزریق داوطلبانه واکسن ایرانی در هفته پیش رو گفته شد، فعلا در استان مرکزی اجرایی نمی شود و احتمالا در ابتدای کار به صورت پایلوت در تهران اجرایی شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار