درمراسمی «علیرضا ترابی» به‌ عنوان رئیس دادگستری دلیجان و «عباس آیینه» در سمت دادستان این شهرستان معرفی و از خدمات حمید احمدی نصرآبادی قدردانی شد.
کد خبر: ۹۶۸۲۵۲
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۰ 01 June 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، رئیس دادگستری کل استان مرکزی در این مراسم با اشاره به سند تحول قضائی گفت: این سند براساس مأموریت‌ها و با رویکرد مطالعه وضع موجود و آسیب شناسی عملکرد دستگاه قضا در طولِ دوران پس از انقلاب اسلامی و بررسی نقاط قوت و ضعف رویه‌ای، فرآیندی و همچنین ساختاری تهیه و به منظور معماری دستگاه قضائی متناسب با گام دوم انقلاب در سال‌های آتی تنظیم شده است.
حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالمهدی موسوی افزود: بررسی و بومی‌سازی سند تحول دستگاه قضایی کشور در دیگر نهادها نیز تاثیرگذار است.
رئیس کل دادگستری استان مرکزی اظهارداشت: این سند هفت ماموریت را برای دستگاه قضا براساس اسناد بالا دستی تعریف کرده و ۱۴ شاخص تحول‌آفرین که سبب رضایتمندی مردم می شود، در آن بیان شده است.
وی ادامه داد: این سند بر اساس محورهای مقابله با فساد و تحقق کارآمدی تهیه شده و اجرای عدالت و رضایتمندی مردم نتایج اجرای درست آن است.
حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: استفاده از ظرفیت خیران، معتمدان و شورای حل اختلاف در رفع اختلافات به ویژه اختلافات خانوادگی ضروری است تا از این طریق شاهد خلوت تر شدن راهرو های دادگستری ها باشیم.
وی با تاکید براینکه اجرای عدل فقط بر عهده قوه قضاییه نیست، افزود: گستره عدل وسیع است و هر کدام از مسئولان در نظام اسلامی موظف به اجرای عدل هستند.
رئیس شورای قضایی استان مرکزی افزود: شهرستان دلیجان به‌ دلیل اینکه چهار راه ارتباطی مناطق مختلف در کشور است و اتباع خارجی در این شهرستان سکونت دارند شرایط خاصی دارد و مسئولان قضایی باید با شناخت کافی نسبت به این شرایط بهترین راهکارها را تهیه وعملیاتی کنند.
حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی با اشاره به اینکه آرای ضعیف قضائی سبب بی‌عدالتی و در نتیجه بی‌اعتمادی مردم به دستگاه قضا می‌شود، گفت: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری کسانی که می‌خواند با فساد مبارزه کنند خودشان باید افرادی پاک ، صالح و سپس مصلح باشند و نمی‌توان با یک دستمال کثیف شیشه را پاک کرد.
وی افزود: پایان خرداد ماه امسال یکی از بزرگ‌ترین اتفاقات چله دوم انقلاب و شروع قرن جدید در جمهوری اسلامی رخ می دهد.
حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی با بیان اینکه اگر کسی بتواند در باب مشارکت حداکثری کاری انجام دهد و کوتاهی کند مدیون امام و شهدا است، یادآورشد: مهم‌ترین مولفه امنیت ملی حضور مردم است، مردم باید حضور حداکثری در انتخابات داشته باشند، همه تلاش کنیم آگاهی‌های لازم را به مردم در مورد انتخابات بدهیم،
وی ادامه داد: مولفه دوم تامین امنیت انتخابات و مولفه سوم پیشگیری از تخلفات انتخاباتی است، کسانی که تایید شدند و به این مرحله رسیده‌اند مورد تکریم و احترام قرار بگیرند از همه بخواهید اخلاق انتخاباتی را رعایت کنند، فضای مجازی و حقیقی ما جولانگاه مخربین و تخریب داوطلبان و رقبا و غیره نباشد.
رئیس دادگستری استان مرکزی اظهار داشت: دستگاه قضایی در مواردی که تخلفاتی صورت گیرد و تبلیغات سوء و غیرقانونی که سبب تشویش اذهان عمومی شود و خدشه به آبروی افراد و کاندیداها وارد کند، ورود می کند و با متخلفین و مجرمین برخورد قاطع و قانونی خواهد داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار