مدیر کل میراث‌فرهنگی و گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی از آغاز مرمت نقاط حادثه‌خیز و خطرآفرین بازار تاریخی اراک از ابتدای تیرماه با مشارکت شهرداری اراک خبر داد.
کد خبر: ۹۶۷۷۱۷
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۱ 30 May 2021

 

به‌گزارش تابناک مرکزی، مصطفی مرزبان با اشاره به مرمت نقاط حادثه‌خیز و خطر‌آفرین بازار اراک در سال جاری، رقم اعتبار اختصاص یافته به این امر را بالغ بر ۳۵ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: در سال مالی جاری با مشارکت و مساعدت شهرداری اراک و اداره کل میراث‌فرهنگی، نقاط حادثه‌آفرین و خطرناک بازار تاریخی اراک مورد مرمت قرار می گیرد.
او یادآورشد: این عملیات شامل رفع خطر و مرمت اضطراری، اجرای مجدد نقاط حادثه‌آفرین، بام‌سازی و اجرای پوشش بام و اجرای پوشش طبقه دوم برخی از قسمت‌های بازار که دارای طبقه فوقانی است، می‌شود.
مرزبان گفت: عملیات مرمتی با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال از سوی شهرداری اراک و ۵ میلیارد ریال توسط اداره کل میراث‌فرهنگی استان انجام خواهد شد.
مدیر کل میراث‌فرهنگی و گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی اضافه کرد: برخی از سراها و تیمچه های بازار تاریخی اراک نظیر سرای نو(راستین) با اعلام آمادگی مالکین و کسبه به صورت مشارکتی با میراث فرهنگی مرمت و بازسازی خواهد شد.
او افزود: در این عملیات مرمتی، تعریف پروژه، نظارت و تهیه شرح خدمات با اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان و تأمین اعتبار و اجرا برای ۳ میلیارد ریال با شهرداری اراک است که از اوایل تیر ماه مرمت آغاز می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار