قائم مقام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور از آسفالت مسیر تردد تمامی روستاهای بالای ۵۰ خانوار سطح کشور خبرداد.
کد خبر: ۹۶۷۷۰۹
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۲ 30 May 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی،فرامرز مداح در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با بیان اینکه اعتبار لازم برای این برنامه در اختیار استان‌ها قرار گرفته است افزود: اعتبارات راه‌های روستایی امسال به‌صورت استانی است و آسفالت و بهسازی تمامی روستاهای بالای ۵۰ خانوار کشور در سال جاری در دستور کار سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قرار گرفته ومتناسب با اعتبارات اختصاص یافته به این سازمان برای بهسازی راه‌های اصلی و دسترسی سطح کشور برنامه‌ریزی‌ لازم انجام شده‌ است.
وی یادآورشد: اجرای طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده‌ای و ادامه طرح کلید به کلید ریاست جمهوری از دیگر برنامه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است.
مداح افزود: اجرای طرح واردات ناوگان زیر سه سال به تعداد محدود و مشارکت با واحدهای تولید کننده داخلی از برنامه‌های این سازمان برای نوسازی ناوگان اتوبوس، مینی بوس و کامیون در سال جاری است.
وی، از آغاز طرح‌های مطالعاتی در راستای صرفه‌جویی در هزینه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در سال جاری خبرداد وگفت: در این طرح برای کاهش هزینه‌ها بخش‌هایی از طرح‌های راهداری به صورت امانی و استفاده از امکانات سازمان انجام می‌شود.
وی ادامه داد: هوشمندسازی حمل و نقل کالا از دیگر برنامه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در سال جاری است و بر این اساس قراردادی برای خرید ۲ هزار دوربین کنترل سرعت با هدف افزایش ایمنی و کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای منعقد شد.
وی پیگیری و تشویق سرمایه‌گذاران برای ایجاد مجمتع‌های خدمات رفاهی بین راهی نیز برای افزایش ایمنی جاده‌های کشوررا از دیگر برنامه‌های این سازمان در سال جاری اعلام کرد وگفت: افزایش سرعت عبور ناوگان ترانزیت برای تسریع در واردات و صادرات کالا در دستور کار سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور است تا کالاهای صادراتی در کمترین زمان بتوانند از پایانه‌های مرزی عبور کرده و مسیر ترانزیت کشور برای صادرکنندگان و واردکنندگان جذابتر شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی هم با اشاره به قرار گرفتن این استان در شاهراه شمال به جنوب و غرب به شرق کشور گفت: نیاز است متناسب با نقش استان در حمل و نقل کالا و مسافر در کشور مورد توجه مسئولان مربوطه قرار گیرد.
مهدی زندیه وکیلی با بیان اینکه استان مرکزی از جمله مناطقی است که بیشترین آزاد اه و بزرگراه را در کشور دارد افزود:باید در زمینه پایش تصویری و نصب دوربین در جاده‌های استان برای افزایش ایمنی جاده ها و کاهش تصادفات جاده‌ای توجه ویژه شود.
وی با اشاره به عدم اجرای طرح سرعت متوسطه در جاده‌های استان مرکزی گفت: این طرح در بیشتر استان‌های کشور اجرایی شده و با توجه به موقعیت جغرافیایی و نقش این استان در حمل بار و مسافر اجرای این طرح در استان در دستور کار قرار گیرد.
در این نشست از خدمات علی زندی‌فر قدردانی و مهرداد جهانی به‌عنوان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی معرفی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار