رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: قطع مداوم برق باعث خسارت به تجهیزات و دستگاه های پزشکی می شود.
کد خبر: ۹۶۶۹۰۱
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۴ 26 May 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان افزود: قطعی برق چالش هایی را در بیمارستان ها و مراکز درمانی به وجود آورده است.
وی یادآورشد: نکته دوم این است که قطعی‌های مکرر با توجه به زیرساخت‌هایی قدیمی که در اکثر بیمارستان‌ها هست، به وسایل و ابزاری آسیب می‌رساند که قیمت‌های میلیاردی دارند.
وی تاکید کرد: قرار داشتن در وضعیت تحریم، نداشتن ارز برای خرید تجهیزات پزشکی و جایگزینی مجدد و حتی تعمیر آن تنها بخشی از مشکلاتی است که به وجود می آید.
دکتر جمالیان یادآورشد: بسیاری از دستگاه‌ها با برق اضطراری کارایی ندارند، سیستم سرمایشی با برق اضطراری کار نمی‌کنند و در زمان قطعی برق در فصل گرما بیماران دچار مشکل می‌شوند.
وی با اشاره به اینکه قطع شدن مکرر برق، در شرایط بحرانی و کرونایی موجود برای بیمارستان‌ها بسیار خطرناک است، افزود: اگر برنامه‌ای وجود داشته باشد و برای بیمارستان مشخص باشد که در چه ساعتی باید برق قطع شود، می‌توان تمهیداتی انجام داد،بنابراین قطع برق اُفتی را در سطح اکسیژن ایجاد خواهد کرد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک تاکید کرد: قطع برق همچنین باعث بروز مشکلاتی در داروخانه ها، مطب های شخصی و غیره و در نهایت باعث ازدحام جمعیت که یکی از اصلی ترین نگرانی های مجموعه بهداشت و درمان است، می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار