نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: براساس موازین دین مبین اسلام رای دادن به فرد ناشایست و ناپاک حرام محسوب می‌شود، بنابراین باید تلاش شود تا افراد کاردان و با تقوا به پارلمان محلی راه پیدا کنند.
کد خبر: ۹۶۶۳۴۸
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۹ 24 May 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی،آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی در همایش ائمه جمعه استان مرکزی در محل مصلی بیت‌المقدس اراک با بیان اینکه حضور هر ایرانی در انتخابات یک وظیفه شرعی و قانونی است افزود: مردم با حضور خود در این فرآیند ملی به وظیفه خود عمل می‌کنند و اینکه منتخب مردم نتواند آنچنان که باید به وظیفه خود عمل کند یک مسئله دیگری است که باید در آخرت و در پیشگاه خداوند متعال پاسخگو باشد.
وی یادآورشد:انتخاب فرد اصلح برای ریاست جمهوری و افراد کاردان، باتقوا، دلسوز و پاکدست برای شوراهای اسلامی شهر و روستا یک مسئله مهمی است که باید در کنار حضور پر شور در انتخابات مورد توجه قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه تشریح و تبیین عملکرد نظام مقدس جمهوری اسلامی با هدف مشارکت حداکثری در انتخابات رسالت خطیر مبلغان دینی به خصوص ائمه جمعه است گفت: جمهوری اسلامی از نظام‌های برجسته و موفق در دنیا است که از شاخصه‌ها و ویژگی‌های ممتازی برخوردار و بر پایه مردم سالاری و ولایت‌مداری بنیان نهاده شده است.
امام جمعه اراک با بیان اینکه باید خدمات این نظام مقدس برای آحاد جامعه روشن شود اظهارداشت:انتخابات صحنه اقتدار و عظمت نظام مقدس جمهوری اسلامی است ومردم مومن و ولایتمدار ایران اسلامی در طول ۴۲ سال گذشته همواره با حضور خود در انتخابات‌های مختلف دین خود را به نظام اسلامی ادا کرده‌اند و در انتخابات ۲۸ خردادماه امسال نیز با هدایت هوشمندانه افکار عمومی از سوی ائمه جمعه حماسه‌ای دیگر در ایران اسلامی خلق می‌شود.
وی یادآورشد: در جریان تبلیغات انتخاباتی، ستادهای مختلف در حوزه ریاست جمهوری و هم در انتخابات شوراهای اسلامی شهر باید توجه داشته باشند که از تحقیر، تخریب، توهین و تهمت زدن به نامزدها به شدت پرهیز شود و با رعایت اصول اخلاقی و انسانی یک تبلیغات سالم با هدف آشنایی مردم با نامزدها در استان شکل گیرد.
وی افزود:ائمه جمعه سفیران و نمایندگان رهبر معظم انقلاب در مناطق مختلف کشور و مظهر ثبات و صیانت از نظام اسلامی است بنابراین این قشر از جامعه به‌واسطه اینکه نمایندگان رهبری معظم انقلاب به‌عنوان ستون فقرات نظام اسلامی هستند، نقش موثری در صیانت از ارزش‌های انقلاب و تحقق آرمان‌های امام راحل و معظم له در جامعه دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار