دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان مرکزی گفت: نامزد های انتخاباتی باید پایبند به اصول رقابت سیاسی مبتنی بر موازین باشند.
کد خبر: ۹۶۳۵۸۱
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۱ 12 May 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی،ربیع اله قربانی در جلسه ی ستاد استانی پیشگیری از تخلفات و جرائم انتخاباتی استان مرکزی افزود:از جمله اصول رقابتی قابل ذکر، رعایت انصاف در رقابت با دیگر نامزدها، انجام رفتار و گفتار صادقانه با مردم، حرکت در خط امام و رهبری، مرزبندی کامل با دشمنان انقلاب، حفظ کرامت مردم در تبلیغات انتخاباتی، ارائه راهکارهای عملیاتی به منظور حل مشکلات مردم، پایبندی به امنیت ملی و در نهایت رعایت منشور انتخاباتی توسط نامزد های انتخابات بسیار ضروری و مهم است.
وی یادآورشد: گوشزد این نکات به آنان کمک می کند تا از بروز تخلفات و جرائم انتخاباتی احتمالی جلوگیری شود.
وی اظهار داشت: انتخابات عرصه ی ظهور و بروز وحدت ملی وتجلی عقلانیت و بلوغ فکری آحاد مردم و نماد شکوه و عظمت ملت است بنابراین تمام تلاش ها و سیاست های اتخاذ شده توسط مجریان، ناظران، دستگاه های اجرایی و دستگاه قضایی در انتخابات پیش رو باید در راستای تحقق این آرمان ها باشد.
وی افزود: بزرگترین حسن انتخابات این است که، یک نظام اجتماعی را در مسیر پویایی و رشد قرار می‌دهد و این مهم در چهار چوب قوانین جاری کشور اتفاق می افتد و مجموعه ی کسانی که در فرایند انتخابات شرکت دارند از جمله نامزد ها، مجریان، ناظران و اصحاب رسانه مکلف به اجرای ضوابط و قوانین موضوعه ی کشوری هستند تا هیچگونه آسیبی به منافع ملی نظام جمهوری اسلامی نرسد.
قربانی یادآورشد: تمام تلاش ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی که با محوریت قوه قضائیه از دوره های قبل شکل گرفته است این است که در نهایت شاهد برگزاری یک انتخابات سالم و پرشور، در اوج امنیت عمومی و سلامت انتخابات در کشور باشیم.
دادستان عمومی و انقلاب اراک تأکید کرد: سیاست گذاری های این ستاد باید در سه محور دنبال شود، یکی توجه به رویکرد فرهنگی که همان ارتقاء آگاهی عمومی مردم نسبت به موازین قانونی و شرعی در زمینه‌ی برگزاری انتخابات است که می توان از این طریق از ظرفیت شرکت حداکثری مردم به منظور تأمین امنیت استفاده کرد.
وی افزود: محور مهم دیگر، مدنظر قرار دادن مسئله پیشگیری وضعی و انتظامی و حضور نیروهای نظارتی، امنیتی و انتظامی است که با اشراف کامل بر حوزه‌های انتخاباتی استان محیطی آرام و سالم را برای اخذ آراء مردمی فراهم آورند و بدون شک این حضور اثر پیشگیرانه مناسبی در استان خواهد داشت.
وی ادامه داد:محور آخر، لزوم توجه به بحث اقدامات و پیشگیری های حقوقی و قضایی است که باید به کیفیتی انجام شود که هم با فردی که ضوابط و مقررات را نقض کرده و پایبند به هنجارهای اجتماعی نبوده است، برخورد شود و هم اثر بازدارنده برای افرادی که در انتخابات های آتی حضور خواهند داشت، داشته باشد.
قربانی اضافه کرد: با برخورداری از یک برنامه عالمانه، قابل اجرا و زمانبندی شده در قبل، حین و بعد از انتخابات می توان به اهداف فوق دست یافت.
وی گفت: در مسئله انتخابات با چند قشر سرو کار داریم، یک قشر مردم هستند که پایه و اساس اصلی انتخابات اند و تمام این تلاش ها و بهرمندی از ظرفیت ها، برای حضور حداکثری و با شکوه مردم در پای صندوق های اخذ رأی است، قشر دیگر اصحاب رسانه و صدا و سیما هستند که می توانند در هر چه پرشور شدن حضور مردم در انتخابات بسیار اثرگذار باشند که باید جلساتی را با اصحاب رسانه داشته باشیم و باید و نباید های انتخاباتی مبتنی بر موازین قانونی و تحقق منویات مقام معظم رهبری به آنان تأکید شود.
دادستان عمومی و انقلاب اراک ادامه داد: برگزاری جلسات با مجریان و ناظران انتخابات هرچند تاکنون باید انجام میشد اما تشکیل این جلسات تا هنگام انتخابات همچنان می تواند مفید و مؤثر باشد و دیگری، در دستور کار قرار دادن تشکیل جلسات با نامزدهای انتخابات، چه به صورت حضوری و چه به شکل ویدئوکنفرانسی برای تبیین ضوابط و قوانین انتخاباتی برای آنان است تا شاهد کمترین میزان تخلفات در استان مرکزی باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار