رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: مردم به هیچ وجه نگران دریافت واکسن کرونا نباشند و تمامی گروه های سنی طبق پروتکل ملی واکسینه خواهند شد.
کد خبر: ۹۶۳۲۹۵
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۵ 11 May 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان، در حاشیه آغاز واکسیناسیون گروه های سنی ۷۵ سال به بالا، افزود: واکسن به میزان کافی برای تمامی گروه ها تهیه می شود، مردم نگران دریافت واکسن نباشند و تمامی گروه های سنی طبق پروتکل ابلاغیه ملی واکسینه خواهند شد، همانطور که در گروه های سنی ۸۰ سال به بالا تمامی افراد واکسینه شدند و دو روز نیز برای افرادی که اسم آنها در سامانه ثبت نشده بود، اختصاص یافت، بنابراین برای گروه سنی ۷۵ سال به بالا نیز همین اتفاق رخ می دهد.
متولی سلامت استان مرکزی با اشاره به اینکه ازدحام همچنان یکی از کانون‌های تهدید برای انتقال بیماری کرونا می باشد، افزود: ازشهروندان خواهشمندیم که طبق ساعت مقرر که همکاران بهداشتی آنها را دعوت می نمایند، حضور به عمل بیاورند چرا که متاسفانه در روز اول واکسیناسیون ازدحام زیادی وجود دارد که این ازدحام و شلوغی تهدیدی برای سلامت مردم است.
وی تاکید کرد: افراد می توانند با مراجعه به سایت salamat.gov.ir اسم خود را برای دریافت واکسن ثبت کنند و همچنان برای این گروه سنی نیز روزهای خاصی را برای افرادی که اسم آنها در سامانه سلامت ثبت نشده، اختصاص می‌دهیم.
در ادامه معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک، گفت: مورخ ۲۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ واکسیناسیون گروه های سنی ۷۵ سال به بالا بر اساس دعوت تلفنی آغاز شد و با توکل به خداوند متعال در یک بازه زمانی ۸ الی ۱۰ روزه این گروه سنی هم واکسینه خواهند شد.
دکتر علی علیمحمدی اضافه کرد: بر اساس آمار و اطلاعات پیش بینی می‌شود که حدود ۲۲ الی ۲۳ هزار نفر دریافت کننده واکسن در این گروه باشند که از امروز در سطح دانشگاه علوم پزشکی اراک واکسیناسیون این گروه سنی آغاز شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار