استاندار مرکزی گفت: با توجه به تعطیلات پایان هفته، تمامی امکانات برای منع تردد و کاهش سفرها در استان به کار گرفته می شود.
کد خبر: ۹۶۲۷۳۷
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۱ 09 May 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، سید علی آقازاده در جلسه مدیریت بیماری کرونا استان افزود: در هفته گذشته با وجود آنکه امکان فعالیت مشاغل گروه دو فراهم شد، اما بر نظارت بر ترددها تاکید شد و مقرر شد که ۵۸ معبری که نیروی انتظامی در سال گذشته تحت کنترل قرار گرفت، امسال هم تحت کنترل قرار گیرد، لازم است هفته جاری که احتمال افزایش سفرها وجود دارد و به تبع آن اوج بیماری رقم می خورد، ترددها به شدت تحت کنترل قرار گیرد
وی یادآورشد: فرمانداران نیز موظف به حمایت کامل از نیروی انتظامی برای اعمال کنترل هستند، ترددها باید جدی گرفته شود و ورود و خروج از شهرستان ها ممنوع باشد تا به بهترین شکل ممکن نتیجه بگیریم، فرمانداران نیز فقط در موارد ضروری برگه تردد صادر کنند، در این راستا نیروی انتظامی تمامی امکانات خود را به کار گیرد تا کمترین میزان سفر در هفته جاری در استان صورت گیرد.
وی تاکید کرد: پیک چهارم بزرگترین هجمه بیماری کرونا در طول یک سال اخیر بود که خوشبختانه با همکاری و برنامه ریزی و مساعدت مردم و تلاش های کادر درمان ظرف یک ماه از پیک عبور کردیم، اگر وارد پیک پنجم شود هیچ توانی در بین اصناف، کادر درمان و تجهیزات بیمارستان وجود ندارد و باید تا جایی که امکان دارد، وقفه و فرصتی ایجاد کرد تا به سرعت موج جدیدی آغاز نشود، این وقفه تنها با رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم حاصل می شود.
استاندار مرکزی گفت: نباید دچار ساده انگاری شویم، رعایت شیوه نامه های بهداشتی در مجامع عمومی، رفت و آمدها و ادارات و ... باید با دقت انجام گیرد و رسانه ملی نیز باید در تذکرات بیشتر عمل کند.
آقازاده با اشاره به اینکه تا امروز گزارشی از تخلف در رعایت ابلاغیه های وزارت بهداشت دریافت نشده و روند خوبی را شاهدیم، گفت: تا پایان تیرماه نیز ۳۰ میلیون دوز واکسن در داخل کشور تولید می شود و باید در استان سازوکار تزریق واکسن را چالاک تر کنیم، دانشگاه علوم پزشکی باید برنامه خود را برای واکسیناسیون در استان آماده کند چراکه تا ۲۰ روز آینده سهمیه واکسن وارده به استان بالا می رود و باید برنامه گسترش واکسیناسیون در استان را تدوین کرد.
وی خواستار بررسی جدی ایده واکسیناسیون خودرویی در استان شد و گفت: این ایده را استان های دیگر شروع کرده اند و باید در استان مدنظر قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار