رئیس کمیته امداد منطقه یک اراک از بهره مندی ۱۵۰ کودک زیر پنج سال دچار سوء تغذیه در سال۱۳۹۹ از سبد غذایی خبر داد.
کد خبر: ۹۶۲۷۳۰
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۶ 09 May 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی ، ابراهیم خسروی افزود: در سال ۱۳۹۹ تعداد ۱۵۰ کودک دارای سوءتغذیه با همکاری مراکز بهداشت شهری و روستایی در سطح شهرستان شناسایی‌شدند که تحت درمان قرار گرفتند.
وی تأکید کرد: با پایش مستمر و کنترل دوره‌ای کودکان دارای سوءتغذیه و سنجش سلامت این گروه در دوره‌های زمانی شش ماهه، کودکان بهبود یافته در قالب این طرح از چرخه دریافت سبد غذایی کمیته امداد خارج و افراد جدید جایگزین آنها می‌شوند بنابراین به این دلیل است که عملکرد سال ۱۳۹۹ نسبت به سال۱۳۹۸ کمتر بنظر می رسد.
وی با اشاره به اینکه برای کمک به بهبود تغذیه کودکان زیر پنج سال، ماهیانه به صورت میانگین ۱۰۰ هزار تومان در قالب بن کارت شارژ می‌شود، اضافه کرد: والدین کودکان مبتلا به سوء تغذیه از طریق این بن کارت می توانند مواد غذایی مورد نیاز کودکان خود را از فروشگاه های طرف قرارداد با کمیته امداد تهیه کنند.
خسروی افزود: کمک به رفع سوء تغذیه کودکان یک طرح مشارکتی - حمایتی بین وزارت بهداشت و کمیته امداد است که بر اساس بسته غذایی پیشنهاد شده از طرف وزارت بهداشت سبد غذایی متناسب با نیاز تغذیه‌ای تهیه می شود.
ایشان با اشاره به اینکه سبد غذایی ویژه کودکان زیر پنج سال دچار سوء تغذیه شامل حبوبات، لبنیات، برنج، روغن، گوشت مرغ و ماهی است، گفت: این سبد علاوه بر کودکان تحت حمایت کمیته امداد به سایر کودکان نیازمندی که تحت حمایت نیستند تعلق می گیرد.
وی بابیان اینکه زمینه مشارکت خیران برای کمک به بهبود تغذیه کودکان زیر پنج سال نیز فراهم است، افزود: خیران می‌توانند با حمایت از طرح همسفره در تأمین منابع مالی مورد نیاز برای رفع سوء تغذیه کودکان زیرپنج سال مشارکت کنند،به همین منظور مردم خیر می‌توانند با وارد کردن کد دستوری ۰۸۶#*۸۸۷۷* ، یا از طریق تماس با تلفن ۰۸۶۳۳۱۲۶۲۳۱ بنام حوزه مشارکتهای مردمی و یا با مراجعه به اداره کمیته امداد منطقه یک اراک واقع در شهر اراک خیابان جهاد(هپکو) نرسیده به مسجد الزهراء(س) و یا مراکز نیکوکاری شهر و روستا ، نسبت به اهدای کمکهای خود اقدام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار