معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک از ابتلای ۴۰ ماما از شروع همه گیری این بیماری تاکنون خبرداد.
کد خبر: ۹۶۱۷۸۶
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۳ 05 May 2021


به گزارش تابناک مرکزی، دکتر علی علیمحمدی افزود: از آغاز شیوع این بیماری تاکنون جامعه مامایی شاغل در حوزه بهداشت، مراقبت ویژه و پیگیری فعال بیش از ۱۲۰۰۰ مادر باردار پرخطر را در مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی تابعه دانشگاه علوم پزشکی اراک عهده دار بودند.
وی یادآورشد: همکاران ماما با تلاش خالصانه و تعهد حرفه ای مثال زدنی مراقبت از مادران و نوزادان را در این شرایط خطیر بطور مستمر انجام دادند و ابتلای این تعداد از همکارانمان به کرونا نشان از جان فشانی و عشق به هم نوع و خدمت به مادران و تلاش برای حفظ سلامتی آنان است.
وی تاکید کرد: علیرغم تهدیدهای سلامت و خطر ابتلاء، جامعه مامایی در حمایت و مراقبت بهداشتی از گروه های هدف، با استمرار خدمات حضوری در واحدهای بهداشتی، پیگیری های تلفنی در سامانه شبانه روزی ۴۰۳۰، ارائه خدمت در مراکز ۱۶ ساعتی کووید و مراقبت در منزل از ۸۷۰ مادر باردار کووید مثبت غیر بستری در شرایط قرنطینه خانگی، فداکاری کردند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به نقش پررنگ ماماها در بحران کرونا یادآورشد: جهان امروز بیش از هر زمانی به ماماها نیاز دارد.
دکتر علیمحمدی گفت: بی تردید پایداری خانواده، استمرار بالندگی، پویایی، جوانی و سلامت جمعیت در ایران فردا، ثمره تلاش بی دریغ امروز همکاران ماما خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار