نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: تقویت وحدت و انسجام ملی در لایه‌های مختلف جامعه عامل اصلی اقتدار و عظمت کشور و خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان است.
کد خبر: ۹۶۱۳۸۵
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۶ 03 May 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی در نشست رئیس و شورای قضایی استان مرکزی، افزود: حفظ و تقویت امنیت، آرامش و وحدت ملی تکلیفی همگانی است و مردم و مسئولان باید تمام تلاش خود را در این مسیر بکار گیرند.
وی ادامه داد: دشمنان نظام اسلامی به‌دنبال آسیب زدن به این وحدت هستند و باید هر عاملی که باعث تفرقه ‌افکنی، یاس و ناامیدی است، از بین برود.
امام جمعه اراک اظهار داشت: بعد از گذشت بیش از ۳۰۰ سال که ملت ایران گرفتار استبداد بود، امام راحل با نهضت انقلاب اسلامی سرفصل جدیدی در تاریخ ایران اسلامی رقم زد و تحول‌های عظیمی در حوزه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی در کشورمان ایجاد شد و آحاد جامعه باید برای حفظ این دستاوردهای ارزشمند بسیج شوند.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی با بیان اینکه جبهه مقاومت در طول سال‌های گذشته اقدامات موثری در راستای صیانت از جهان اسلام در منطقه انجام داده است، اضافه کرد: نقش راهبردی و محوری حاج قاسم در مبارزه و نبرد با اشقیای تکفیری داعش ، تلاش و مجاهدت شبانه روزی او برای وحدت نیروهای مردمی جبهه مقاومت ، باعث نابودی و محو کامل داعش از روی کره خاکی و نقش برآب شدن اهداف حامیان و طراحان این فتنه بزرگ در منطقه شد.
وی گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی به واسطه خدمات ارزشمند خود به انقلاب اسلامی و جهان اسلام در تاریخ جاودان خواهد بود و و راه و منش آن شهید بزرگوار و شهید ابومهدی المهندس و تمامی شهدای جبهه مقاومت چراغ راه دلدادگان به اسلام و انقلاب اسلامی خواهد بود.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در ادامه سخنان خود با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهید مطهری و روز معلم گفت: شغل تعلیم و تربیت رسالت بزرگ پیامبران عظیم الشان است و ساختن و تربیت انسان ها و تهذیب نفس بزرگترین خدمت به جامعه بشری است.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی ادامه داد: امروز رسالت بسیار عظیمی بر دوش اساتید و معلمان است و این قشر باید همه تلاش خود را برای پرورش نسلی پویا و اثرگذار در جامعه به کار گیرند.
وی تشریح و تبیین آثار شهید مطهری را نیاز امروز جامعه ایران اسلامی دانست و گفت: آموزش و پرورش باید آثار و اندیشه های آن استاد شهید را در جامعه ترویج دهد.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اضافه کرد: شخصیت های بزرگی همچون امام راحل و شهید مطهری برای بشریت بهترین الگو واسوه محسوب می شوند، چرا که این بزرگان، عالم ،سیاستمدار، آزادمرد و آزادی طلب بودند.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی اظهارداشت: سلامت درون دستگاهی و برخورد قاطعانه با فساد یکی از راه‌های جلب اعتماد عمومی است که باید بیش از پیش در دستگاه قضایی مورد توجه قرار گیرد.
وی ادامه داد: توسعه و پیشرفت فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی جامعه در گروی برخورداری از دستگاه قضایی قدرتمند است.
امام جمعه اراک اضافه کرد: ولایت فقیه سرمایه بزرگ نظام اسلامی است و خداوند متعال این نعمت ارزشمند را به ملت ایران ارزانی داشته و در تاریخ انقلاب اسلامی ابتدا رهبری امام راحل و سپس مقام معظم رهبری عامل عزت و افتخار ملت ایران بوده است.
آیت الله دری نجف آبادی گفت: لطف، عنایت، محبت و مهربانی خدا در لحظه لحظه ماه مبارک رمضان از سایر روزها و ماه ها مشهودتر است و هر اعمال پسندیده ای که انسان روزه دار انجام دهد، ثواب بیشمار برای آنان قرار داده می‌شود.
وی ادامه داد: روزه داران در ماه مبارک رمضان باید به لحاظ ظاهری و باطنی به تقوا، ایمان و اخلاص آراسته بوده و برای خدمت رسانی به مردم بیش از پیش تلاش کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار