رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: ۱۹ هزار و ۵۵۴ هکتار از اراضی کشاورزی این استان در هشت سال اخیر مجهز به انواع سامانه‌های آبیاری نوین شد.
کد خبر: ۹۶۱۳۸۰
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۳ 03 May 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، مجید آنجفی افزود: ۱۶۲ هزار هکتار از اراضی استان مرکزی مستعد اجرای طرح‌های آبیاری نوین است که تاکنون ۷۰ هزار هکتار معادل ۴۱ درصد آن‌ها به انواع سامانه‌های آییاری نوین مجهز شده‌ است.
وی ادامه داد: ۵۰ هزار و ۴۴۶ هکتار از اراضی کشاورزی استان مرکزی در ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید به انواع سامانه آبیاری نوین تجهیز بود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی افزود: در این مدت یک‌هزار و ۲۲۵ کیلومتر کانال آبیاری برای جلوگیری از هدررفت آب در اراضی کشاورزی استان اجرا شده درحالیکه این شاخص سال ۹۲ حدود یک‌هزار و ۶۵ کیلومتر بود.
آنجفی گفت: ۳۱۳ هزار و ۵۶۹ میلیارد و ۳۳۶ میلیون ریال منابع مالی سال گذشته در بخش‌های مختلف کشاورزی استان مرکزی جذب شد که این میزان در ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید ۱۲ هزار و ۹۶۶ میلیارد و ۷۶۷ میلیون ریال بوده‌ است.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به رشد تولیدات حوزه کشاورزی استان مرکزی گفت:۵۶ هزار تن گوشت قرمز سال گذشته در استان مرکزی تولید شد که تولید این محصول در ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید ۵۳ هزار و ۸۰۰ تن بود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: ۴۰۰ هزار تن شیر خام سال گذشته در این استان تولید شد که میزان تولید این محصول در ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید ۳۲۱ هزار تن بوده‌ است.
آنجفی افزود: ۴۱ هزار تن تخم‌مرغ و ۶۵ هزار تن گوشت مرغ نیز پارسال در استان مرکزی تولید شد که این شاخص‌ها برای تولید محصولات مذکور در ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید در استان به ترتیب ۳۲ و ۵۲ هزار تن بوده‌ است.
وی ادامه داد: یک‌هزار و هفت تن عسل نیز سال گذشته در استان مرکزی تولید شد که تولید این محصول در ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید ۶۳۵ تن بوده‌ است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی یادآورشد: پنج هزار و ۴۲۱ تن انواع آبزیان خوراکی سال گذشته در این استان تولید شد که شاخص مذکور نیز در ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید ۲ هزار و ۴۳۲ تن بوده‌ است.
آنجفی افزود: ۵۵۷ هزار تن محصولات باغی سال گذشته در استان مرکزی تولید شد که تولید این محصول در ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید ۴۷۲ هزار تن گزارش شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار