رئیس دستگاه قضایی استان مرکزی گفت: استان مرکزی در کشور یک قطب صنعتی محسوب می شود و از لحاظ اشتغال زایی رتبه های بالایی در ایران دارد و دارای ظرفیت های کار بسیار قابل توجهی است که با توجه به این اوصاف، به نظر بنده وضعیت اشتغال مددجویان در این استان مطلوب نیست.
کد خبر: ۹۶۱۰۸۱
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۶ 02 May 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی،حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالمهدی موسوی در جلسه ستاد بنیاد تعاون زندانیان استان مرکزی افزود:می طلبد بنیاد تعاون و اداره کل زندان های استان و هم دستگاه قضایی استان مرکزی با ایجاد یک تعامل مناسب به کمک این قشر نیازمند و شاید فراموش شده بشتابند.
رئیس کل دادگستری استان مرکزی استان مرکزی با فیوضات ماه مبارک رمضان و پیامد های معنوی و اجتماعی این ماه شریف یادآورشد: امیدمی رود بتوانیم با تمسک جستن به سیره و روش ائمه اطهار(ع)، در کار سازمانی خود در بنیاد تعاون زندانیان، که کمک به زندانیان و خانواده های نیازمند آنان می باشد، گام های مفید و ماندگاری برداریم.
وی افزود: در تاریخ ذکر شده است امام حسن مجتبی (ع) دو بار تمام اموال خود را در راه کمک به مستمندان بخشید و سه بار نصف اموال خود را بخشید و حمایت های زیادی از نیازمندان داشت و ما امروز وظیفه داریم تنها بیت المال را در مسیر درست خود که همان کمک به زندانیان و خانواده های آنان است را به درستی انجام دهیم که این نیازمند وقت گذاری مؤثر برای هرچه بهتر اقدام کردن دراین راه است.
وی با قدردانی از تمامی زحمات اعضای هیأت اجرایی بنیاد تعاون زندانیان استان مرکزی درباره ارتقاء آمار اشتغال زایی برای مددجویان و حمایت از خانواده‌های آنها و ارائه گزارش عملکرد مناسب اعضا در این راستا، گفت: اکتفا نکردن به موفقیت های موجود مبحثی است که همیشه باید مدنظراعضاباشد چرا که راضی شدن به این اقدامات فعلی، ما را از رسیدن به اهداف بلند و متعالی باز می دارد.
حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی ادامه داد: در دوران زعامت آیت‌الله رئیسی یک انقلابی در حوزه ی زندان، زندانبانی و آزادی زندانیان و توجه به خانواده های آنان و رعایت حقوق شهروندی زندانیان انجام گرفته که در طول دوران جمهوری اسلامی بی سابقه بوده است اما نباید از این مهم غافل شد که راه های نرفته ی زیادی وجود دارد و هنوز تا رسیدن به افق فکری ریاست قوه قضاییه فاصله‌ی زیادی وجود دارد که تحقق آن نیازمند تلاش های جهادی و انقلابی مدیران در این عرصه است.
وی افزود: فلسفه ی اشتغال و کارآفرینی برای زندانی، اصلاح و بازپروری زندانی است و ما باید آن بخشی از وجدان اخلاقی و شخصیت اجتماعی و حقیقی فرد که فرو ریخته است را در این دوران اصلاح کنیم تا با سلامت به جامعه برگردد و البته خود فرد مددجو در شکل گیری آن بیشترین نقش را خواهد داشت و باید بیشترین همراهی و همکاری را داشته باشد.
رئیس کل دادگستری استان مرکزی تأکید کرد: اولویت بندی در اشتغال زندانیان بسیار امر مهمی است و توجه به شخصیت و نظم و انضباط مددجویان در طول دوران تحمل حبس باید مدنظر مسئولین امر قرار گیرد تا این امکان برای کسانی که استحقاق دریافت شغل را دارند فراهم شود و زمانیکه مددجو مشغول به کار شد نظارت بر رفتار و کار او همچنان ادامه داشته باشد و چنانچه کار خود را به نحو احسن انجام داد، حقوق و دستمزد وی به موقع و بصورت کامل پرداخت شود. وی گفت: همچنین توجه به خانواده های مددجویان که ناچارا بی سرپرست هستند در بحث اشتغال زایی مهم است چراکه وقتی خانواده ای نان آور خود را از دست می دهد بسترهای فسادزا در آن خانواده افزایش می یابد که این امر باید با حمایت های بنیاد تعاون زندانیان، مدیریت شود.
وی افزود: کمک به خانواده های زندانیان اجر اخروی بسیار بالایی دارد بنابراین تلاش کنید در طول سال و در مناسبت های مختلف مذهبی و هم اکنون در ماه مبارک رمضان و در لیالی پرفیض قدر نیز بسته های معیشتی مناسبی به آنان اعطا شود که این کار تأثیر زیادی در زندگی آنان دارد.
حجت الاسلام والمسلمین موسوی از اعضای هیأت اجرایی بنیاد تعاون زندانیان استان مرکزی خواست نسبت به مجهز کردن و بروزرسانی ابزار، وسایل و تجهیزات کارگاه های آموزشی و فراهم کردن مواد اولیه آن ها در زندان های استان اقدامات لازم را انجام دهند تا مشکلات موجود در این زمینه برطرف شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار