فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان مرکزی از تشدید اقدامات حفاظتی در مناطق تحت مدیریت استان با توجه به شروع فصل زاد آوری گونه های جانوری خبر داد.
کد خبر: ۹۵۹۷۴۸
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۱ 27 April 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی ، " عباس جودکی " افزود : با آغاز فصل زادآوری گونه‌های جانوری وبه ‌منظور پیشگیری از پراکندگی وحوش و نیز جلوگیری از ایجاد استرس در این زمان، کنترل‌های مستمر و گشت های شبانه‌روزی از سوی ماموران اجرائی یگان حفاظت محیط زیست استان انجام میشود.
وی یادآورشد : بهار، فصل زاد و ولد گونه‌های جانوری است، شکار جانوران در این فصل در سراسر کشور و در تمامی مناطق ممنوع و خط قرمز سازمان حفاظت محیط زیست است.
جودکی با اشاره به پایش مستمر عرصه‌های طبیعی استان از سوی ماموران یگان، افزود: در زمینه پیشگیری از جرایم شکار و صید در سال گذشته تعداد ۳۹۱ پرونده صید و شکار غیر مجاز به مراجع قضایی معرفی و ۱۰۸۰ قطعه سلاح و و ادوات شکار غیر مجاز از متخلفین کشف و ضبط شده است .
وی ادامه داد:متاسفانه زنده ‌گیری نوزادان حیوانات وحشی پدیده‌ای است که هر سال در فصل بهار و هم‌زمان با آغاز زاد و ولد حیات وحش رواج می‌یابد واین موضوع لطمه‌های جبران‌ناپذیری به طبیعت وارد می‌کند، زیرا علاوه بر حذف یک گونه جانوری از طبیعت که سال‌ها می‌تواند زادآوری داشته باشد، در بسیاری از موارد موجب مرگ حیوان مادر نیز می‌شود.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان مرکزی حفاظت از حیات وحش را نیازمند همراهی و تعامل مردم بویژه جوامع محلی دانست وگفت: باید تلاش کنیم با فرهنگ‌سازی و ارایه آموزش و هشدارهای لازم در زمینه تبعات و خطرات ناشی از شکار و نابودی حیات وحش بصورت مداوم و مستمر ، شهروندان بیش از گذشته به نقش و مسئولیت خطیری که در زمینه حفاظت از تنوع زیستی بر عهده دارند،‌ آشنا شوند.
جودکی از علاقه‌مندان و طبیعت دوستان خواست تا با همکاری لازم با محیط بانان از نزدیکی به مناطق زادآوری حیات وحش جدا خودداری کنند تا محیطی آرام و امن برای تولد حیات وحش ایجاد شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار