استاندار مرکزی گفت: آیین‌های مذهبی در شب‌های قدر را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی در فضای باز به مدت ۲ ساعت برگزار کنند و ممنوعیت تردد شبانه در این شب‌ها نیز در استان لغو می‌شود.
کد خبر: ۹۵۹۰۶۱
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۱ 25 April 2021

 

سید علی آقازاده در نشست ستاد مدیریت کرونای استان مرکزی، بابیان اینکه ممنوعیت تردد شبانه در این شب‌ها نیز در استان لغو می‌شود افزود: نمازهای واجب روزانه در شب‌های قدر به مدت نیم ساعت در فضای باز برگزار می شود.
وی یادآورشد: زمینه بازگشایی برخی از اصناف در ساعت‌های خاص و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شهرستان‌ها فراهم شود.
وی افزود: نظر به شیوع موج چهارم کرونا تعطیلی اصناف گروه ۲، سه و چهار در استان ادامه دارد و اما با توجه به اینکه محدودیت‌های اعمال شده برای این اصناف یک هفته زودتر از کشور آغاز شده، می‌طلبد که با ارایه پیشنهاد اتاق اصناف و بررسی نظرات از سوی دانشگاه علوم پزشکی و ستاد مدیریت کرونای استان، زمینه بازگشایی برخی از این اصناف در ساعت‌های خاص و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شهرستان‌ها فراهم شود.
وی ادامه داد: آمارها بیانگر آن است که شیوع موج چهارم کرونا به وضعیت تثبیت نزدیک شده و امید می‌رود که با محدودیت‌های اعمال شده و رعایت پروتکل‌های بهداشتی کاهش روزافزون شعله کووید ۱۹ در استان رخ دهد.
وی تاکید کرد: واکسیناسیون عمومی استان مرکزی علیه ویروس کرونا از هفته جاری کلید می‌خورد و باید مراحل تزریق واکسن در مناطق پرجمعیت به‌صورت خودرویی انجام شود.
آقازاده گفت: گروه نخست واکسیناسیون عمومی در استان مربوط به سالمندان بالای ۸۵ سال است و می‌طلبد که به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود تا زیرساخت‌های لازم مهیا بوده و بدون هیچ ازدحام و در نهایت نظم این مهم تحقق یابد.
استاندار مرکزی یادآور شد: فرمانداران در شهرستان‌های پرجمعیت استان مرکزی باید مکان‌هایی را که امکان تردد خودرو در آن‌ها فراهم است برای واکسیناسیون خودرویی آماده کنند و در مهیا شدن شرایط لازم برای خدمات تزریق واکسن به گروه هدف همکاری لازم صورت پذیرد.
استاندار مرکزی با اشاره به اینکه ممنوعیت تردد خودروهای غیربومی به شهرستان‌های استان مرکزی از جمله عوامل کاهش شیوع ویروس کرونا در استان است اظهارداشت: می‌طلبد از ورود و خروج خودروها به شهرستان‌های استان توسط فرمانداران و نیروی انتظامی جلوگیری شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار