رییس تیم پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در کمتر از یک ماه، دومین اهدا عضو از اراک، در دفتر استان به یادگار ماند.
کد خبر: ۹۵۸۰۰۸
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۱ 21 April 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی،دکتر بهنام محمودیه، افزود: دومین اهدا عضو از اراک در کمتر از یک ماه، زندگی بخش برای چندین نفر شد.
وی اظهار داشت: اهدای عضو و نجات افراد اقدامی خداپسندانه است که به عده ای بیمار نیازمند فرصت دوباره نفس کشیدن و زندگی کردن می دهد و بدون تردید این کار برای همیشه ماندگار بوده و تمرینی زیبا برای بخشندگی عظیم است.
وی افزود: مجید افروغ، ۴۰ ساله، ساکن روستای فرنق خمین، به دنبال مشکلات مغزی دچار خونریزی مغزی شده و در icu تحت نظارت قرار گرفت.
وی اضافه کرد: کادر درمان تمام تلاش خود را برای نجات این جوان به کار گرفت، اما متاسفانه مرگ مغزی وی تایید شد.
دکتر محمودیه تاکید کرد: مرگ مغزی مترادف با مرگ قلبی است و ثابت شده افراد مرگ مغزی شده دیگر به زندگی باز نمی‌گردند، اما با پیوند اعضایشان، می توان فرصت حیاتی دوباره به بیماران نیازمند و در انتظار پیوند ببخشند.
وی ادامه داد: خانواده این جوان بزرگوار، رضایتمندی خود را از اهدا عضو(اعضا اصلی و قرنیه) اعلام کرده و مورخ ۳۱ فروردین ماه در ساعت ۳ بامداد، این جوان به بیمارستان امام خمینی(ره) تهران منتقل شد.
دکتر محمودیه با قدردانی از خانواده این جوان گفت: مرگ برای تمامی آدم ها حق است اما اینکه یک شخص حتی موقع مرگ بتواند زندگی چندین نفر را نجات دهد لطف الهی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار