معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: باور وجود کرونا و ایجاد بیماری، میان مردم وجود دارد، اما عملکرد مردم برخلاف باورشان است.
کد خبر: ۹۵۷۰۵۳
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۴ 18 April 2021

 

 

به گزارش تابناک مرکزی، بهروز اکرمی، در جلسه ستاد مدیریت کرونا استان مرکزی، افزود: مردم هنوز باور ندارند که وضعیت کرونا در سطح کشور و همچنین در استان مرکزی فاجعه آمیز شده است، ولی این باور نیازمند تغییر است.
وی یادآورشد: شلوغی سطح شهر و افزایش تردد مردم و صف کشیدن برای تهیه مایحتاج از جمله خوراکی که تمامی این ها سیستم ایمنی را تضعیف می کند، گواهی بر این مدعاست.
وی اضافه کرد: در هفته اول فروردین ماه ۷۹۱ مورد مبتلا به کرونا در استان مرکزی به ثبت رسیده، در حالیکه این میزان در هفته چهارم فروردین ماه به ۷۵۰۰ نفر رسیده و به میزان ۱۰ برابر افزایش یافته است.
وی افزود: متاسفانه آمار متوفیان ناشی از کرونا که در هفته اول فروردین ماه سه مورد بوده، در هفته چهارم به ۶۲ نفر رسیده است.
وی با تاکید بر اینکه آمار بالای مبتلایان به کرونا فاجعه آمیز شده است، گفت: نباید فرصت را از دست داد و هرگونه کوتاهی را بر گردن یکدیگر انداخت، بلکه باید با تلاش مضاعف و نگاه درست به دنبال اتخاذ تصمیمات به موقع و راه‌گشا باشیم و اجازه ندهیم آمار مبتلایان و قربانیان این ویروس سیر صعودی به خود بگیرد.
معاون استاندار مرکزی با تاکید بر اینکه مردم هنوز باور ندارند که وضعیت کرونا فاجعه آمیز شده است، افزود:  براساس اعلام پزشکان، مصرف زولبیا و بامیه به دلیل اینکه یک نوع شیرینی صنعتی به شمار می‌رود موجب تضعیف سیستم ایمنی بدن می شود و از آنجاکه ویروس کرونا مستقیما با سیستم ایمنی بدن سروکار دارد، لذا مصرف این نوع شیرینی در شرایط کرونایی توصیه نمی‌شود اما متاسفانه در وضعیت قرمز کرونایی شاهد صف کشیدن مردم برای خرید زولبیا و بامیه هستیم، متاسفانه آنها پول خود را برای خرید این شیرینی هزینه می‌کنند تا با مصرف آن سیستم ایمنی بدن را ضعیف کنند که با هیچ منطقی سازگار نمی باشد.
وی خواستار اتخاذ سازوکار توجیهی یا تصمیمات سلبی و اعمال محدودیت‌های شدید برای باور کردن فاجعه آمیز شدن شرایط کرونایی در استان شد و گفت: به نظر می‌رسد برخورد قهری خیلی پاسخگو نباشد، باید با بهره‌گیری از نیروی انسانی آموزش دیده و با مشارکت مردم، هرجا که شاهد شکستن پروتکل‌های بهداشتی بودیم با برخورد توجیهی و فرهنگ سازی، امر به معروف و نهی از منکر کرد.
وی با اشاره به تجمع مردم در پارک‌ها، فضای سبز و تفرجگاه ها، اظهار داشت : حضور مردم به صورت تجمعی در مراکز تفریحی و سطح شهر تهدید جدی برای سلامت آنان بوده البته باید دید که پروتکل‌های بهداشتی به افرادی که به صورت محدود و خانوادگی اقدام به اتراق در یک فضای تفریحی که جمعیت چندانی در آن جمع نشده اند، می‌کنند، مجوز چنین کاری را می‌دهد یا در هر صورت ممنوع است.
وی به مطالبه صنفی جمعی از بازنشستگان بالای ۵۰ سال در قالب تجمع در مقابل سازمان مربوطه متولی پیگیر مطالبات آنها اشاره کرد و گفت: پیگیری مطالبات صنفی این افراد در دستور کار دولت قرار دارد و نیازی به تجمع نیست، اما عده‌ای که به دنبال اهداف خاص خود هستند اقدام به برگزاری تجمع بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌کنند که نتیجه آن ابتلای به بیماری و بستری شدن در بیمارستان است‌ و سلامت آنها را تهدید می کند.
وی با اشاره به اینکه هنوز بخش عظیمی از ادارات و سازمان‌ها نیز فاجعه آمیز شدن شرایط کرونایی را باور ندارند، گفت: باید سازمان ها و ادارات به خوبی درک کنند که شرایط کرونایی بحرانی شده است و موظف هستند که مصوبات ستاد استانی و پروتکل‌های بهداشتی سازمانی را به درستی انجام دهند. به عنوان مثال تعدادی از مساجد در سطح استان با وجود اعلام تعطیلی باز هستند که باید سازمان تبلیغات اسلامی و نیز سازمان اوقاف از امام جماعت و هیات امنای مساجد بخواهند که مصوبه ستاد را اجرا کنند و فعالیت مساجد در چنین شرایطی متوقف شود.
وی با تاکید بر اینکه باید مراجع معنوی جامعه در اجرای مصوبات پیشگام باشند تا سایر افراد جامعه نیز از این رفتار تبعیت کنند، افزود: اگر یک امام جماعت پروتکل شکنی کرده و خلاف قانون رفتار کند قطعا آسیب آن نسبت به یک فرد عادی بیشتر خواهد بود.
وی اظهار داشت:صدور اطلاعیه از سوی یکی از امامان جمعه شهرستان‌های استان مرکزی مبنی بر باز بودن مساجد خلاف قانون است و حتما این موضوع به شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور و همچنین نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اعلام می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار