رییس کمیته کشوری اپیدمیولوژی کووید ۱۹ و عضو شورای مشورتی علمی وزارت بهداشت گفت: در هنگام مقابله با یک اپیدمی تجربیات و دستاوردهای دانشگاه‌های علوم پزشکی در سطح کشور می تواند در اتخاذ تصمیم گیری ها و سیاست گذاری های کلان تأثیر بسزایی داشته باشد.
کد خبر: ۹۵۴۱۰۶
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۸ 08 April 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر حمید سوری در بازدیدی با تیم همراه و اعضای شورای مشورتی از سانتر اصلی کرونا (بیمارستان امیرالمومنین اراک)، افزود: تغییراتی که به دنبال پیک های متعدد کرونا در سطح کشور در استان های مختلف رخ داده، یکسان نبوده اما می دانیم که مجموعه های بهداشت و درمان فراتر از انتظار ما کمر همت بستند و بار زیادی بر دوش آنان وارد می شود.
وی یادآورشد: هدف عمده تیم واکنش سریع وزارت بهداشت گزارش و نظارت بر نقاط قوت پتانسیل ها و چالش های دانشگاه های علوم پزشکی است چراکه با تصمیم گیری‌ها و سیاست‌گذاری‌های به موقع می توان در کاهش بار اپیدمی و رفع نواقص موجود و اصلاح آنها کمک بسزایی کرد.
وی تاکید کرد: در سیاست گذاری های مربوط به پیشگیری بیماری، واکسیناسیون، پروتکل های درمانی بستری ترخیص و شیوه نامه های مربوط به نمونه گیری و بیماری یابی استان های مختلف متناسب با بار بیماری تجربیات مختلف و موفقی دارند که می تواند وزارت بهداشت را در تصمیمات نهایی یاری کند و با توجه به بار بیماری سطوح گوناگونی از خدمات درمانی در استان های مختلف وجود دارد.
وی یادآورشد: ماموریت دو روزه ما در استان مرکزی به منظور بازدید از عملکرد کادر بهداشت و درمان در خصوص اپیدمی کرونا در مراکز مختلف است، خدا را شاکریم که دانشگاه علوم پزشکی اراک تاکنون بسیار موفق عمل کرده و تجربیات مثمرثمر و قابل قبولی داشته است، اما در این میان چالش‌هایی وجود دارد که با توکل به خداوند و هماهنگی های بیشتر رفع می شوند.
دکتر سوری اضافه کرد: رصد و رهگیری طرح شهید سلیمانی، شناسایی نقاط قوت و ضعف از طرف بسیج جامعه پزشکی از دیگر ماموریت‌های ماست که امید می رود شیوه نامه فاز بعدی آن اعلام می شود چراکه این طرح پر برکت باید ادامه دار باشد تا بتوانیم کاهش بار بیماری را شاهد باشیم.
رییس کمیته کشوری اپیدمیولوژی کرونا تاکید کرد: با تقویت هماهنگی های بین بخشی می توان کرونا را بهتر کنترل کردهمچنان که تجربه سه ماهه زمستان بسیار موفق بوده و آمارهای ابتلا و بستری بسیار پایین آمده بود، اما طبیعتاً وضعیت اپیدمی کرونا ثابت نیست و پویا و دینامیک بوده و در هر زمانی نیازمند سیاست‌های خاص خودش است.
وی گفت: در حال حاضر نگرانی پیش روی جامعه پیک چهارم کرونا است که باید با همکاری و مساعدت و یاری بیشتر و بهتر دانشگاه ها در سطح کشور بتوانیم این موج را تحت مراقبت و کنترل قرار دهیم و با توجه به واریانت جدید انگلیسی و تغییر الگوی اپیدمی بتوانیم آمار بستری شدگان، بیماران و مبتلایان را در کشور کاهش دهیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار