مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: با وجود شیوع ویروس کرونا، پروسه جذب سرمایه گذار در حوزه گردشگری استان مرکزی متوقف نشد بلکه رشد ۱۷ درصدی نسبت به سال ۹۸ به ثبت رسیده است.
کد خبر: ۹۵۲۹۳۰
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۲ 04 April 2021

 

به‌گزارش تابناک مرکزی، مصطفی مرزبان افزود: در سال ۱۳۹۹، با وجود شیوع ویروس کرونا، تلاش های برای جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی در استان ادامه یافت و بر همین اساس سال گذشته ۸۹ مورد مجوز صادر شد که شامل ۷۶ مجوز موافقت اصولی و ۱۳ مورد مجوز ایجاد و ساخت می‌شود.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی حجم سرمایه‌گذاری پیش‌بینی شده ناشی از موافقت‌های اصولی صادره در سال گذشته را بالغ بر ۱۴هزار و ۴۸۹میلیارد ریال دانست و گفت: این تعداد موافقت اصولی در واقع ۲۷۵۰نفر اشتغال را به همراه خواهد داشت.
او با اشاره به اینکه کرونا، سرمایه‌گذاری در بخش میراث‌فرهنگی و گردشگری استان مرکزی در سال ۹۹را دچار اختلال نکرد، گفت: در سال ۹۹نسبت به سال ۹۸ صدور موافقت‌های اصولی در استان مرکزی با ۱۷ درصد رشد همراه بوده است و در حوزه اشتغالزایی نیز در بازه زمانی مذکور و در قیاس با سال ۹۸ رشد ۵۵درصدی به ثبت رسیده است.
مرزبان اضافه کرد: سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته در سال گذشته شامل ۳۵ مورد مجتمع گردشگری، ۱۵ مورد سفره‌خانه سنتی، ۱۴مورد تاسیسات اقامتی و پذیرایی واقع در مجتمع‌های خدمات رفاهی بین راهی،۱۱ مورد مجوز هتل، ۵ مورد اقامتگاه بومگردی و ۹ مورد سایر تاسیسات گردشگری می‌شود که در واقع ۲۷۵۰فرصت شغلی را رقم می‌زنند.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی بیشترین حجم سرمایه‌گذاری با ۲۸مورد را مربوط به شهرستان اراک دانست و گفت: ۱۳مورد از موافقت‌های اصولی صادره در شهرستان محلات، ۱۲ مورد در شهرستان دلیجان، ۱۲ مورد در شهرستان ساوه، ۷ مورد در شهرستان خمین، ۶مورد در شهرستان زرندیه، ۵ مورد در شهرستان شازند، ۳مورد در شهرستان خنداب و ۳ مورد در شهرستان تفرش بوده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی در خصوص برنامه‌های این اداره کل در حوزه سرمایه‌گذاری در سال ۱۴۰۰ یاداورشد: در سال جاری بسته فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان به صورت کتابچه و فایل برای ارائه به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در حوزه گردشگری تهیه خواهد شد، همچنین برگزاری و شرکت در نمایشگاه‌های فرصت‌های سرمایه گذاری بخش داخلی و خارجی نیز می‌تواند مسیری برای جذب سرمایه‌گذار به استان مرکزی باشد که قطعا با بهبود شرایط کرونایی این برنامه در دستور کار قرار خواهد داشت.
مرزبان اضافه کرد: تهیه و بروزرسانی تقویم رویدادهای گردشگری و فرهنگی استان برای جذب سرمایه‌گذار در مناطق برگزاری رویداد، اجرای زیرساخت‌های گردشگری و پرداخت تسهیلات کم‌بهره به سرمایه‌گذاران بخش گردشگری، تسهیل و سرعت‌دهی به روند صدور مجوز(مواففقت اصولی- مجوز ایجاد) برای متقاضیان سرمایه‌گذاری در ایجاد تاسیسات گردشگری، واگذاری حداقل ۳منطقه نمونه گردشگری استان به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در سال جاری و تلاش برای تحقق شعار سال (تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی ها) در راستای حمایت از تولید و رفع موانع در بخش گردشگری از جمله اقدامات و برنامه‌هایی است که در سال ۱۴۰۰با قدرت دنبال خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار