معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی، از اعمال محدودیت های جدید کرونایی از ۱۵ فروردین ماه خبر داد.
کد خبر: ۹۵۲۶۷۴
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۳ 03 April 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، بهروز اکرمی افزود: کلانشهر اراک در آخرین رنگ بندی کرونایی در وضعیت قرمز و چهار شهرستان، ساوه، خمین، آشتیان و زرندیه در وضعیت نارنجی و مابقی نیز در وضعیت حساس زرد قرار گرفته اند و به همین دلیل محدودیت هایی برای مهار و کنترل این بیماری از تاریخ پانزدهم فروردین اعمال می شود.
وی یادآورشد: در شهرستان‌های قرمز و نارنجی حضور کارمندان دستگاه‌هایی که خدمات ضروری دارند به نصف تقلیل پیدا می‌کند و همچنین حضوری کارمندان دستگاه‌های ارائه‌دهنده خدمات غیرضرور به‌ صورت یک‌سوم است.
وی تاکید کرد: برگزاری هرگونه جلسه تحت هر عنوانی، چه جلسات اداری و یا غیر اداری با بیش از ۱۵ نفر اکیداً ممنوع است و پلیس اعمال قانون خواهد کرد.
اکرمی ادامه داد: ورود به شهرهای قرمز با پلاک‌های غیربومی اکیداً ممنوع است و با تخلف کنندگان با جریمه‌های یک‌میلیون تومانی مواجه خواهند شد، خروج از شهرهای قرمز هم توسط پلاک‌های بومی ممنوع است و مشمول جریمه یک‌میلیون تومانی خواهند بود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی افزود: کلیه مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه، نمازهای جمعه و حتی نماز جماعت در ادارات هم ممنوع است که امید می رود با این تصمیمات بتوانیم رنگ‌بندی شهرستان را تغییر بدهیم.
اکرمی اضافه کرد: همچنین مشاغلی که در این شهرستان‌ها تعطیل خواهند بود مشاغل گروه دو، سه و چهار هستند که مهم‌ترین‌ آن‌ها عبارت‌اند از کلیه پاساژهای سرباز و سربسته، بازارهای سرپوشیده و مراکز خرید و فروش بزرگ و بازار روزهای محلی که فعالیت آن‌ها از فردا ممنوع خواهند بود.
وی افزود: فروشندگان انواع خودرو، موتور، دوچرخه و مراکز شماره‌گذاری اتومبیل، آرایشگاه‌های مردانه و زنانه، مراکز فروش لوازم‌آرایشی و بهداشتی، مراکز فروش فرش و موکت، مراکز فروش کادویی، اسباب‌بازی و لوازم‌التحریر، مراکز فروش انواع پوشاک، کیف، کفش و مصنوعات چرمی، خیاطی و خرازی‌ها، عکاسی و خدمات فیلم‌برداری، آژانس مشاور املاک و مراکز توزیع و طبخ مواد غذایی، کافی‌شاپ با پذیرش مشتری و کلیه رستوران‌ها تعطیل هستند و فقط بیرون برها اجازه فعالیت دارند.
وی گفت: فروشندگان ظروف یکبار مصرف، فروشندگان پرنده و ماهیان زینتی، فروشندگان ملزومات و لوازم بدنسازی و ورزشی، فروشندگان طلا، جواهر، ساعت، رنگ ساختمانی، صنعتی و خودرو، ظروف و صندلی همچنین گروه‌های شغلی سه و چهار در این شهرستان‌ها از فردا تعطیل تا زمانی که وضعیت رنگ‌بندی این شهرها تغیر پیدا کند تعطیل هستند.
اکرمی ادامه داد: تقاضای ما از کسبه که همیشه همراهی کردند این است که رعایت کنند تا منجر به پلمپ واحد کسبی نشود چراکه اگر واحد کسب پلمپ شد حتی اگر رنگ‌بندی‌ها تغییر پیدا کند حداقل ۱۵ روز به طول خواهد انجامید، بنابراین توصیه می‌کنیم مشاغل اعلام‌شده خودشان از فردا تعطیل کنند تا نیاز به پلمپ نباشد.
وی تاکید کرد: از همه مهتر اینکه مردم در معابر عمومی، ادارات و سازمان‌ها، رعایت پروتکل‌ها که شامل زدن ماسک و همچنین حفظ فاصله اجتماعی است را داشته باشند تا بتوانیم از این شرایط بحرانی عبور کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار