استاندار مرکزی گفت: نیاز استان به گوشت مرغ تا ماه مبارک رمضان تامین شده است و نگرانی در این راستا وجود ندارد.
کد خبر: ۹۵۱۵۶۳
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۴ 28 March 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، سیدعلی آقازاده در نشست ستاد تنظیم بازار استان، افزود: جوجه‌ریزی‌ در واحدهای پرورش طیور استان صورت گرفته و پشتوانه خوبی برای تامین مرغ مورد نیاز مردم استان تا ماه مبارک رمضان وجود دارد.
وی تامین گوشت مرغ مورد نیاز مردم استان را از برنامه‌های اولویت‌دار برای استانداری مرکزی اعلام کرد و گفت: مادامی که صف برای تامین گوشت مرغ در استان وجود نداشته باشد صادرات این محصول پروتئینی به سایر استان‌ها انجام می‌شود در غیر این صورت باید این ماده خوراکی در واحدهای عرضه درون استانی توزیع شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی نیز در این نشست گفت: ۲۸۳ تن مرغ امروز در این استان تولید شده و بر اساس اطلاعات موجود روزانه ۱۱۷ تن مرغ در استان مصرف می‌شود.
«بهروز اکرمی» افزود: با توجه به تولید ۲ برابر نسبت به مصرف وجود برخی التهابات در بازار مرغ استان مرکزی قابل توجیه نیست.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی نیز در این نشست گفت: ۹۰۰ تن میوه شامل ۶۰۰ تن پرتقال و ۳۰۰ تن سیب در ایام نوروز به این استان وارد شد که تنها ۷۰ تن پرتقال و ۶ تن سیب از این ذخیره باقی مانده و بقیه این محصولات توزیع شده‌ است.
«سعید جعفری» افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌ طیور موجود در مرغداری‌هایی که عمر جوجه‌ریزی آن‌ها بالای ۴۵ روز است باید به کشتارگاه اعزام شود در غیر این صورت به‌عنوان محتکر با آنان برخورد می شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی هم گفت: ۳۰ میلیون قطعه جوجه‌ریزی با وجود تحریم‌ها و مشکل نهاده‌ها در واحدهای مرغداری استان انجام شده‌ است.
«مجید آنجفی» افزود: بیشترین تولید مرغ از سال ۹۱ تا ۹۹ مربوط به سال ۹۸ با ۶۹ هزار تن بوده‌ است.
وی ادامه داد: ۶۴ هزار و ۹۰۰ تن مرغ نیز سال گذشته در استان مرکزی تولید شده و با توجه به سرانه مصرف که ۳۰ کیلوگرم است، ۴۲ هزار و ۹۰۰ تن این محصول در استان مصرف شده‌ است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی میانگین مصرف روزانه مرغ در استان را ۱۱۷ کیلوگرم اعلام کرد و گفت: با توجه به جوجه‌ریزی‌ در مرغداری‌های استان تاپایان فروردین ماه مازاد مصرف در استان وجود دارد و از نظر تولید این محصول مشکلی در استان نیست.
۲ هزار و ۸۰۰ واحد تولیدی کوچک، متوسط و بزرگ در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت می‌کنند که حدود ۲۵۰ واحد آن صادرات محور هستند و سال گذشته حدود یک میلیارد دلار انواع کالای غیر نفتی از این واحدهای تولیدی به نقاط مختلف جهان صادر شد.
استان مرکزی به واسطه بهره مندی از صنایع بزرگ، کوچک و متوسط به قطب چهارم صنعت کشور شهرت دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار