رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: تعطیلات نوروزی و البته در شاهراه اصلی مواصلاتی کشور و حجم بالای ترددها وضعیت کرونا را شکننده تر و نگرانی‌ ورود پیک جدیدی از بیماری را تشدید کرده است.
کد خبر: ۹۵۱۳۰۲
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۴ 27 March 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان افزود: افزایش حجم تردد وسایل نقلیه در تعطیلات نوروزی، دید و بازدیدها و کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی نگرانی ها را برای تغییر وضعیت رنگ بندی فعلی شهرهای مختلف استان مرکزی تشدید کرده است.
وی یادآورشد: متاسفانه ۳۰ مسافر از استان خوزستان که در شرایط قرمز کرونایی قرار دارد به استان مرکزی سفر کردند که به محض اطلاع از از ورود آنها، بلافاصله تست رپید کرونا از آنها گرفته شد که نتیجه تست ۱۵ نفر از آنها مثبت اعلام شد و نشانگر تشکیل یک شاخه جدید اپیدمی در شیوع بیماری در سطح استان بود.
وی تاکید کرد: پس از مشخص شدن نمونه مثبت این مسافران با تشکیل جلسه ای در فرمانداری شهرستان اراک و تصمیم به خروج آنها از استان در سریع ترین زمان ممکن به استان خودشان هدایت شدند.
دکتر جمالیان اضافه کرد: دید و بازدیدهای نوروزی، مسافرت ها و حضور در طبیعت به ویژه در روز ۱۳ فروردین بزرگترین تهدید برای تغییر شرایط کرونایی در استان و بالتبع افزایش آمار مبتلایان است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک یادآور شد: در حال حاضر افزون بر ۸۰ درصد سوش های شناسایی کرونا از نوع ویروس جهش یافته هستند که از قدرت سرایت پذیری بالایی نسبت به گذشته برخوردارند و موجب افزایش آمار مبتلایان شده و وضعیت فعلی کرونا استان را شکننده تر خواهند کرد.
وی با اشاره به شرایط بحرانی و قرمز استان های همجوار نظیر کرمانشاه، خوزستان و برخی شهرهای دیگر، گفت: اگر مردم پروتکل های بهداشتی را رعایت نکنند و یا به مسافرت به استان‌های با شرایط نارنجی و قرمز ادامه دهند، قطعاً شرایط استان مرکزی نیز تغییر می کند و شاهد پیک جدیدی از این بیماری خواهیم بود.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک اظهارداشت: در صورت ورود به پیک جدید، علیرغم میل باطنی مجبور به اتخاذ تصمیمات سختگیرانه و اعمال محدودیت های پیشگیرانه شدیدتری خواهیم بود که نتیجه آن تلخ شدن کام مردم و مسئولان در روزهای ابتدایی سال جدید خواهدبود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار