نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت:تسهیلات تولید به معنای واقعی باید در این راه هزینه شود.
کد خبر: ۹۵۱۱۶۸
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۲ 26 March 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی،آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی در خطبه‌های نماز جمعه اراک افزود:دولتمردان باید حامی تولید باشند و از هرگونه سنگ‌اندازی و مانع تراشی خودداری کنند.
وی با اشاره به ضرورت تلاش همگانی برای تحقق شعار سال یادآورشد: گره تولید کشور در همه زمینه‌ها باید با همت جمعی باز شود.
وی افزود:رهبر معظم انقلاب در نامگذاری امسال نیز تاکید ویژه بر گره‌گشایی در امر تولید و رفع موانع در این زمینه داشتند که این موضوع باید مورد توجه همگان قرار گیرد.
امام جمعه اراک با بیان اینکه تولید، عبادت، مایه افتخار و عزت کشور است گفت: باید به جای برخی بند و بست‌های غلط و سوء استفاده‌ها، همه در این مسیر تلاش کنند.
وی با بیان اینکه استان مرکزی از ظرفیت‌های زیادی دارد که برای افزایش تولیدات در بخش‌های مختلف برخوردار است افزود:این استان می‌تواند زودتر از استان‌های دیگر به ندای رهبر معظم انقلاب لبیک گوید.
آیت الله دری نجف آبادی یادآورشد: کسی نباید به این نگاه کند که آمریکا تحریم‌ها را برمی‌دارد یا بر نمی‌دارد و یا به برجام برمی‌گردد یا برنمی‌گردد، بلکه همه باید همت‌ها را به کارگیرند.
وی با بیان اینکه عادت‌های اسراف نیز در جامعه باید کنار گذاشته شود و  توجه‌ همگان به تولید معطوف شود اظهارداشت: حمایت‌های از شرکت‌های دانش‌بنیان  در سال جدید باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.
وی ادامه داد:چرا شرکت هپکو دچار مشکلاتی از سال‌های گذشته شده، زیرا هیچ وقت به فکر خودکفایی و تولید قطعات مورد نیاز خود نبوده وهمواره منتظر قطعات خارجی بوده است.
وی با بیان اینکه کشور چین در ۳۰ سال گذشته چیزی نداشته اما با امروز با همت وتلاش به غول بزرگ اقتصادی دنیا تبدیل شده است افزود: کشور و استان مرکزی در بسیاری از زمینه‌ها می‌توانند گام‌های بلندی بردارد و نباید از هیچ ظرفیتی غافل شد به ویژه که ظرفیتهای استان مرکزی به تنهایی به اندازه بعضی از کشورها است.
امام جمعه اراک با بیان اینکه روحیه امید در سال جدید باید بیش از گذشته به جامعه تزریق شود گفت: هر چند  مشکلات اقتصادی در کشور وجود دارد اما نباید یاس بر جامعه حاکم شود و همه باید با توکل بر خدا بر مشکلات غلبه کنند زیرا  یاس از گناهان کبیره است.
وی با بیان اینکه پارسال، کرونا به عنوان یک ویروس ناشناخته در کشور وارد شد اظهارداشت: استان مرکزی به لحاظ شیوع این بیماری در جایگاه دوم بود اما دست‌اندکاران امر با توکل بر خدا و روحیه بالا پای کارآمدند و هم‌اکنون این استان در مقابله با این بیماری از وضعیت مناسبی برخوردار است، در میدان‌های جهاد همه باید مردانه ایستادگی کنند و همواره بر خدا توکل داشته باشند.
ایت الله دری نجف آبادی با اشاره به ضرورت تشکیل خانواده و فرزند آوری افزود: خانواده‌ها به مسئله طلبه‌پروری و ثبت‌نام فرزندان خود در مدارس حوزوی توجه جدی داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار