معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: مرحله سوم واکسیناسیون از امروز شروع و طبق دستورالعمل ابلاغی از وزارت خانه به گروه های هدف تزریق خواهد شد.
کد خبر: ۹۴۹۳۸۸
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۶ 16 March 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر علی علیمحمدی افزود: در مرحله سوم این واکسیناسیون که از امروز آغاز شده است، ۴ گروه اورژانس پیش بیمارستانی، کادر درمان، سالمندان و جانبازان شیمیایی واکسینه می شوند.
وی یادآورشد: با انجام این مرحله، واکسیناسیون گروه اورژانس پیش بیمارستانی به اتمام خواهد رسید، اما ایمنی سازی کادر درمان تمام نشده و همچنان ادامه خواهد داشت.
وی تاکید کرد: همچنین تعداد ۲۰۰ نفر از سالمندانی که در مراکز نگهداری تحت پوشش بهزیستی هستند در اولویت مرحله سوم تزریق این واکسن قرار دارند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک، جانبازان شیمیایی بالای ۵۰ درصد را نیز از دیگر اولویت های تزریق مرحله سوم این واکسن برشمرد و گفت: با هماهنگی هایی که با بنیاد شهید و امور ایثارگران استان انجام شده است، ۱۰۰ نفر از این عزیزان شناسایی و برای انجام واکسیناسیون معرفی شده اند.
وی اضافه کرد: در این مرحله علاوه بر تزریق این واکسن به کادر درمان، به پیراپزشکان تحت پوشش نیز این تزریق صورت گرفت.
دکتر علیمحمدی یادآور شد: مرحله چهارم این واکسن روز گذشته دریافت شده، اما تزریق آن براساس ابلاغیه وزارت بهداشت می باشد که پیش بینی می کنیم علاوه بر کادر بهداشت و درمان، بیماران مبتلا به انواع سرطان ها و بیماری های خاص نیز واکسینه شوند.
وی در پایان مردم را به رعایت پروتکل های بهداشتی دعوت کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار