مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان مرکزی گفت: این نهاد حمایتی با هدف خودکفایی مددجویان، در سال جاری ۱۰ هزار و ۳۱۲ اشتغال پایدار ایجاد کرده است.
کد خبر: ۹۴۸۷۳۴
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۴ 14 March 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، مجید مومنی با بیان اینکه این اداره کل طبق برنامه باید پنج هزار و ۲۴۷ شغل ایجاد کرده است، افزود: اشتغال ایجاد شده به نسبت برنامه۱۴۰ درصد افزایش داشته است.
وی اظهار داشت: هفت هزار و ۳۶۶ شغل به شکل مستقیم و سه هزار اشتغال نیز به شکل غیرمستقیم ایجاد شده است.
وی اضافه کرد: یک هزار و ۲۰۰ میلیون ریال اعتبار در قالب تسهیلات، برای ایجاد این تعداد اشتغال در استان پرداخت شده است.
مومنی افزود: استعداد سنجی برای ۲۹ هزار نفر با هدف اشتغال برای خانوارهای تحت پوشش نیز امسال عملیاتی شده است.
وی افزود: راهبری شغلی از خدمات جدید کمیته امداد است که در قالب این خدمت، آموزش به مددجویان ارائه و محصولات تولیدی از آنان خریداری و اشتغال پایدار ایجاد شده است.
مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی گفت: مددجویان در راهبری شغلی با نبود بازار فروش محصولات مواجه نیستند بلکه این نهاد با تأمین بازار فروش، از اشتغال آنان حمایت می‌کند.
وی با اشاره به اینکه یک هزار و ۶۹۱ نفر در استان از طریق راهبران شغلی در استان موفق به اشتغال شده‌اند افزود:چهار هزار و ۲۰۰ اشتغال امسال با آموزش مهارت برای مددجویان استان ایجاد شده و یک هزار و ۲۰۳ اشتغال نیز از طریق مراکز کاریابی فراهم شده است.
وی گفت: کمیته امداد در طول چهار دهه اخیر معیشت محور بوده اما اکنون توانمندسازی خانواده‌ها، اولویت این نهاد با هدف خودکفایی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار