عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اراک تنها شرط برون رفت از بحران کرونا را، رعایت کامل و دقیق پروتکل های بهداشتی توسط مردم دانست.
کد خبر: ۹۴۷۷۶۲
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۵ 10 March 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر نادر زرین فر افزود: پیدایش سویه های جدید کرونا و از طرفی مشاهده افزایش تردد مردم در روزهای پایانی سال برای خرید، نگران کننده است و از آغاز موج چهارم نگران هستیم.
وی یادآورشد: خوشبختانه با حساسیت و سخت گیری های وزارت بهداشت واکسن های مورد اعتماد برای واکسیناسیون مردم وارد شده و می شود، اما نکته مهم این است که تا پوشش کافی و واکسینه شدن تمامی آحاد مردم و حتی بعد از آن، رعایت پروتکل های بهداشتی تنها راه ممکن برای عبور کامل از این بیماری است.
دکتر زرین فر افزود: در حال حاضر پرسنل بهداشتی و درمانی به تدریج در حال واکسینه شدن هستند و تا ماه‌های آتی گروه های پرخطر به خصوص سالمندان ساکن آسایشگاه ها و افراد دارای بیماری زمینه ای واکسینه می‌شوند.
وی تاکید کرد: متاسفانه مردم سعی در تهیه داروهای ضد ویروس به هر روش ممکن و غیرممکن دارند که به دلیل اینکه داروها اندیکاسیون داشته و باید در زمان و شرایط خاصی و فقط با تشخیص و تجویز پزشک استفاده شوند، این کار به هیچ وجه توصیه نمی شود.
این متخصص بیماریهای عفونی در ادامه با اشاره به اینکه تمامی بیماران مبتلا نیاز به بستری ندارد، گفت: معمولا ۱۰ درصد از بیماران بر اساس پایش اکسیژن خون و میزان درگیری ریوی و بر اساس شرایط خاص بستری می‌شوند که خوشبختانه استان مرکزی در شرایط فعلی تخت های بستری و ویژه کافی دارد.
وی یادآور شد: بیماری کرونا در افراد و بدن های مختلف به صورت و شکل های گوناگونی بروز و ظهور می کند،به عنوان مثال دیده شده که افراد مبتلا و قرنطینه در منزل، فرزندان خود را برای جلوگیری از ابتلا نزد سالمندان، پدربزرگ ها و مادربزرگ ها می فرستند، این کار اصلا توصیه نمی‌شود چرا که فرزندان مبتلا به فرم های خفیف بوده، اما سالمندان در صورت ابتلا دچار عواقب زیادی می شوند.
دکتر زرین فر با تاکید بر ادامه دار بودن شرایط کرونایی از مردم به خصوص کسبه خواست تا با رعایت پروتکل های بهداشتی به صورت کاملا جدی، روز های پایانی سال را با آرامش سپری کرده و به استقبال سال جدید بروند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار