معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: یکی از دغدغه های فعلی موضوع سلامت روان است، متاسفانه استان در برخی از شاخص های سلامت روان وضعیت مناسبی ندارد.
کد خبر: ۹۴۷۰۸۴
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۹ 08 March 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر علی علیمحمدی در جلسه تخصصی امور اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده و شورای پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی استان مرکزی، افزود: لازم است که در این راستا آسیب شناسی و سیاست گذاری مناسب داشته باشیم.
وی یادآورشد: تامین سلامت مادران باردار و کودکان زیر ۵ سال اولویت حوزه سلامت است و مادران در واقع باید یک سال قبل از اقدام به بارداری تحت کنترل قرار گیرند تا بارداری سالمی را پشت سر بگذارند.
وی تاکید کرد: مطالعات در دهه ۸۰ نشان می دهد که اختلالات روانپزشکی از نظر بار بیماری ها پس از حوادث در رتبه دوم قرار دارد و در سال ۹۰ این اختلالات به شیوع ۲۳ درصدی و در سال ۱۳۹۸ به ۳۳ درصد رسیده است.
دکتر علیمحمدی با تاکید مجدد به وضعیت نامناسب استان مرکزی در برخی از شاخص‌های سلامت روان، افزود: توجه به این موضوع که اصلی ترین دلیل آن روزهای سخت و پرفشار کرونا بوده، بسیار مهم و مورد تاکید مرکز بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی است و امید می رود مسئولین در این زمینه ورود پیدا کرده و اقدامات مناسبی را برنامه ریزی و انجام دهند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک اضافه کرد: ریزفاکتورهای اختلالات روان مانند خودکشی، HIV، طلاق، اختلالات اضطرابی و ... می باشد که در این زمینه برنامه جامع سلامت روان در سال ۱۳۹۱ از سوی وزارت بهداشت ابلاغ شد، اما با وجود دستاوردهای بالای این برنامه، روند اختلالات روان در سطح جامعه کاهش نداشت.
گفتنی است بر اساس وضعیت سلامت روان در جامعه، کارگروه تخصصی پیشگیری از آسیب های اجتماعی در دانشگاه علوم پزشکی تشکیل شده است و جلسات آن از اردیبهشت ۱۴۰۰ آغاز می شود، دستگاه های اجرایی باید نماینده تام الاختیار برای حضور در این جلسه معرفی کنند تا بتوان به برنامه ریزی و تصمیم گیری رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار