معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت از ثبت نام ۱۳ هزار واحد صنعتی در سامانه توانمندسازی، تولید و توسعه اشتغال پایدار «تاپ» خبرداد.
کد خبر: ۹۴۶۷۶۳
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۰ 07 March 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی،برات قبادیان در همایش ملی رویداد ایران جهش در اراک که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد با بیان اینکه پنج هزار طرح روی این سایت بارگذاری شده است افزود: هم اینک یک میلیون و ۲۰۰ هزار دانشجو در مقاطع ارشد و دکترا در کشور وجود دارد که ۱۰ درصد آنان در این سامانه ثبت نام کرده اند.
وی با بیان اینکه ۳۰ هزار نفر ساعت کار و فعالیت انجام شده تا کاربران به ویژه دانشجویان، استادان و صنعتگران آگاه شوند و در سامانه «تاپ» ثبت نام کنند یادآورشد: دانشجویان و اساتید با ثبت نام در این سامانه پایان نامه خود را بر اساس نیاز بنگاه‌ها و کسب مهارت و توانمندی ورود به بازار کار، تهیه می‌کنند.
قبادیان افزود: یک هزار طرح از بین پنج هزار طرح، آماده عقد قرارداد با شرکت‌های نفت، گاز، پتروشیمی، شرکت‌های دانش بنیان و صنایع دفاع است.
رییس موسسه آموزشی تحقیقاتی صنایع دفاعی کشور هم بابیان اینکه نباید از دانش روز که سایر کشورها از آن برای رفع تنگناها و مشکلات خود استفاده کرده‌اند، غافل شد گفت: رویکرد جهان استفاده از دانش روز مانند هوش مصنوعی، رباتیک، پهبادها و داده‌ها است بنابراین نباید از توسعه دانش این صنایع عقب بمانیم.
امیر دریادار فرهاد امینی با بیان اینکه مقام معظم رهبری همواره بر ارتباط دانشگاه و صنعت و تکیه بر خودباوری تاکید دارند افزود: باید از ظرفیت دانش جوانان کشور استفاده کرد.
وی با بیان اینکه با توجه به منویات مقام معظم رهبری طرح ارتقای همکاری با دانشگاه‌ها تصویب شده است گفت: امید می رود جهش در بخش‌های مختلف به چند برابر افزایش یابد.
وی حمایت از پایان نامه‌ها و فرصت‌های مطالعاتی بخشی از رویکردهای جدید است که باید در رویداد جهش از آن استفاده شود افزود: استان مرکزی برای ارتقای همکاری بین صنعت و دانشگاه ویژگی خاصی دارد چراکه مرکز دانشگاهی است و هم صنایع مادر و تخصصی را در خود جای داده است.
نماینده وزیر دفاع در استان مرکزی هم با بیان اینکه آغاز همگرایی و استفاده از ظرفیت و تجهیزات داخلی، فلسفه ایجاد رویداد ایران جهش است گفت:در اذهان عمومی وزارت دفاع تامین کننده نیازهای این بخش نظامی است اما این وزارتخانه در سال‌های اخیر در تمام عرصه‌ها و هر جا که نیاز است، ورود کرده و اقدامات موثری دارد.
سید ناصر حسینی با بیان اینکه وزارت دفاع سال گذشته با تحریم‌های خودروسازی به این حوزه ورود کرد و ۲۵ تا ۳۰ درصد کمبودهای صنایع خودروسازی را پشتیبانی کرده است افزود: همچنین این وزارتخانه با شیوع ویروس کرونا در تولید ماسک و مواد ضدعفونی کننده و سایز تجهیزات پزشکی پیشگام است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی هم با بیان اینکه امسال با تکیه بر دانش داخلی استان مرکزی ۲۰۰ میلیون دلار کاهش ارزبری اتفاق افتاد گفت: وجود ۲ هزار و ۷۰۰ واحد صنعتی در استان و تکیه بر توان و تجهیزات، دانش و تجربه نیروی انسانی می‌تواند هر روز به عدم وابستگی به خارج کمک کند.
سعید فرخی با بیان اینکه باید از رویداد ایران جهش حمایت کرد افزود:باید تلاش شود تا نحوه ارتباط صنعت، دانشگاه و بازار برقرار شود چراکه توجه به توان صنعتگران و علم دانشجویان و استادان و اتصال این مجموعه گره گشای مشکلاتی است که کشور اکنون با آن مواجه است و رویداد ایران جهش یکی از مواردی است که کمک می‌کند این اتصال برقرار شود.
وی با بیان اینکه وزارت دفاع در رویداد ایران جهش مواردی را شناسایی کرده‌ که نیاز فناورانه دارند و امکان تولید آن‌ها در کشور وجود دارد گفت: هر ساله میلیون‌ها دلار صرف واردات می‌شود که می‌توان با استفاده از ظرفیت صنعتی داخل و با اتکا به ظرفیت دانش جوانان، خودکفا شد.
وی با بیان اینکه رویداد ایران جهش آغاز شده است افزود:حداقل ۸۰ نیاز شناسایی شده که ۲۵ مورد آن نیاز دفاعی است و باید اطلاع رسانی توسط صنعت انجام تا در سامانه ثبت نام صورت گیرد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی هم با بیان اینکه ۱۴ شرکت در استان در تولید لوازم خانگی، ۱۹۳ شرکت در حوزه آلومینیوم و ۸۰ شرکت در حوزه نفت و پتروشیمی فعال هستند گفت:۱۵ شرکت تخصصی در حوزه ریلی در استان دایر است و ۱۳۳ واحد صنعتی در حوزه قطعه سازی خودرویی و ریلی تولیدات مشترک دارند.
سعید جعفری با بیان اینکه۲ هزار و ۶۰۰ قطعه امسال توسط پتروشیمی استان مرکزی به ارزش ۱۳ میلیون دلار بومی سازی شد افزود: بخشی از این قطعات با کمک ۵۰ شرکت در استان تولید شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار