دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:شرایط امروز کشور شرایط سرنوشت‌سازی است، بیش از این که بگوییم حساس است، شرایط تعیین تکلیف است.
کد خبر: ۹۴۶۱۰۵
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۲ 05 March 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی،دکتر محسن رضایی در جمع احزاب و نیروهای انقلاب استان مرکزی در اراک با بیان اینکه در شرایطی هستیم که ما می‌خواهیم برای عده‌ای تعیین تکلیف کنیم، آنها هم می‌خواهند برای ما تعیین تکلیف کنند افزود:در شرایط جنگی بسیار سخت و سرنوشت ساز و رویدادی بسیار پیچیده قرار داریم که تاکنون انقلاب به خود ندیده است.
وی با اشاره به اینکه برای درک شرایط فعلی میتوان با قراردادن جنگ ایران و عراق در یک سو و ترور ها صورت گرفته در سوی دیگر پی برد گفت: با رویدادی مواجه ایم که بخشی از آن آشکار و قسمتهایی از آن پنهان است اما آوار آن را ما می بینیم وبا آن مواجه هستیم.
وی با بیان اینکه کشور به یک بیدار باش نیاز دارد افزود: باید فراخوانی برای یک نهضت و بسیج عمومی در کشور رخ دهد.
دکتر رضایی با اشاره به اینکه جنگ فعلی یک جنگ سه‌گانه است یادآورشد: ویژگی های این رویداد و این جنگ در بخش های اقتصادی ،اجتماعی و فرهنگی برای ما مشخص است.
وی افزود: از یک سو، نگاه می‌کنیم می‌بینیم آسیب‌های اجتماعی در حال پیشروی است و از سو دیگر آسیب های فرهنگی را در حال افزایش می یابیم.
وی با بیان اینکه آسیب های اقتصادی هم در حال پیشروی است گفت: این مهم نشان از یک حادثه سه گانه در سه موضوع ذکر شده در حال فرماندهی شدن است که مسائل اجتماعی ،فرهنگی واقتصادی را در کشور مدیریت می کنند.
دکتر رضایی ادامه داد:نباید این برداشت وجود داشته باشد که آسیب های اجتماعی برنامه ریزی شده نیست و کسی درپس پرده مسائل اجتماعی وجود ندارد.
وی افزود: نباید احساس کنیم در پس پرده مسائل فرهنگی و اقتصادی کسی قرار ندارد، چرا وجود دارد وهم اینک، یک جنگ سه جانبه علیه جمهوری اسلامی به راه افتاده است.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، با مقایسه جنگ فعلی وجنگ عراق با ایران اسلامی گفت: در حال حاضریک مسئله بسیار پیچیده تر در حال رخ دادن است، در زمان جنگ پنج استان ما در خط مقدم قرار داشت و درگیر مشکلات جنگ بوداما هم اینک اکثر خانه ها و خانواده ها یا از هر سه مسئله درحال رنج هستند یا حداقل یک یا دو مورد از حملات دشمنان در این عرصه ها را حس می‌کنند و درگیر آن هستند،پس باید اقدامی انجام گیرد.
وی یادآورشد: در انتخابات ۱۴۰۰ نمی شود مانند گذشته بنشینیم و به حداقل ها اکتفا کنیم که اوضاع بدتر از این نشود زیرا مگر بدتر از این هم امکان دارد رخ دهد.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه ما باید در کشور تعیین تکلیف کنیم گفت: برخی از موارد به هیچ وجه قابل تحمل نیست.
وی با اشاره به تورم فعلی و اوضاع بورس واوراق بهادار افزود: فکر میکنید که این مسئله ساده است وتنها یک اشتباه کاری رخ داده است اما درصورتی که مسائل بانکی و اجتماعی را رصد کنید مشاهده می کنید نسبت به سال ۹۷ مشکلات آنها ۳ برابر شده است.
وی با بیان اینکه برنامه ریزی در فضای مجازی قابل تحمل نیست ونمی شود گفت یک اشتباه کاری رخ داده است اظهارداشت: متاسفانه گروهی انسان نادان و خوش باور سرباز این جنگ نابرابر دشمن با ما شده‌اند .
وی با بیان اینکه هشت سال آینده برای کشور بسیار حائز اهمیت است افزود: باید مصمم شویم که با این گروه تعیین تکلیف کنیم ،آیا می شد در جریان جنگ تحمیلی ما نظاره گر می بودیم ومی گفتیم صدام تا اهواز پیش آمده و نمیشود کاری کرد، خیر باید با آن برخورد قاطع می شد همانطور که شاهد بودیم.
دکتر رضایی با بیان اینکه در شرایط حاضر هم باید فقر و مسائل اقتصادی را از زندگی مردم بیرون کنیم گفت: در صورتی که بخواهیم اینگونه عمل کنیم باید به این مهم بیندیشیم که به چه کسی در آینده رای می دهیم.
وی با بیان اینکه باید تدابیری اندیشیده شود که تمام نیروهای انقلاب در دولت آینده قرار گیرند و یک نفر هم در بیرون قرار نگیرد افزود:باید انتخابات به گونه ای باشد که در ابتدا دولت تعیین شود وسپس یک فرد انتخاب شود، نه اینکه ابتدا یک نفر را انتخاب کنیم وسپس به دنبال تعیین دولت باشیم.
دکتر رضایی با اشاره به ضرورت وجود یک وحدت واقعی قبل وبعداز انتخابات گفت: ما نیاز به دو وحدت داریم، یک وحدت قبل از انتخابات است تا جبهه انقلاب رای اورد و سپس وحدت بعد از انتخابات که یک فرد سایرین را بازیچه قرار ندهد.
وی با بیان اینکه نیروهای انقلاب باید در میان میدان قرار گیرند افزود:بایدیک بسیج همانند اوایل انقلاب و جنگ ایجاد شود و تمامی نیروها و مردم را به میانه میدان اورد تا با این جنگ سه بعدی برخورد مناسب صورت گیرد.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه انتخابات ۱۴۰۰ با تمامی انتخابات گذشته متفاوت است یادآورشد: انتخابات پیش رو شبیه انتخابات اول انقلاب است، نباید تصور کرد که همانند انتخابات گذشته برنده بسیاری وجود دارد.
وی با بیان اینکه یک شرایط بسیار مهم و حساس پیش روی کشور است افزود:یک واقعیتی وجود دارد که کانون خنثی کردن این جنگ اقتصاد است اما اقتصاد بدون فرهنگ ،مسائل اجتماعی واقتصاد بدون مردم میسر نیست.
دکتر رضایی ادامه داد:کانون موفقیت ما اقتصاد است مشروط به اینکه فرهنگ و مسائل اجتماعی هم در کنار آن وجود داشته باشند.
وی با اشاره به اهمیت اقتصاد گفت: چندی پیش فردی با آوردن یک کلید گفت،من مشکلات کشور را برطرف می کنم، ناراحت شدم زیرا می دانستم این کلید فریبکاری است،دست در جیب کردم و یک هزارتومانی بیرون آوردم وبیان کردم این پول ملی ما در خطر است، نباید اجازه دهیم پول ملی ما در خطر افتد.
وی با بیان اینکه مشکلات اقتصاد را ما باید در شرایط تحریم حل کنیم یادآورشد: تمام تلاش دشمنان ایران اسلامی، بویژه آمریکایی ها این است که ما در حوزه اقتصاد با شکست مواجه شویم درصورتی که تمامی نیروهای انقلاب پای کار بیایند ما می توانیم تمام مشکلات حوزه اقتصادی، تولیدی ،بانکی، بورس و غیره را برطرف کنیم و تحولات بزرگی به وجود خواهد آمد ودشمن متوجه می‌شود که باید عقب نشینی کند و دست از خباثت بردارد.
دکتر رضایی با بیان اینکه این تعیین تکلیف ها با شعار دادن ونقد کردن حل نمی شود گفت: ما باید در صحنه عمل و میدان حضور یابیم و ببینیم که با بی تدبیری و بی عرضگی ها چگونه باید برخورد کنیم ، درصورتی که تمام نیروهای انقلاب پای کار بیایند با وحدت یک دولت قوی ، کارآمد ،مسئولیت پذیر وپاسخگو روی کار می آید وتمامی مشکلات را می توان برطرف کرد.
وی یادآورشد: احیای اقتصادی امکان پذیر است چرا که ما تمام شاخصه های لازم برای جهش در حوزه اقتصاد را داریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار