استاندار مرکزی گفت:در هفته درختکاری عملیات کاشت یک هزار هکتار جنگل‌کاری در اطراف شهر اراک با وزارت نفت، استانداری مرکزی، منابع طبیعی و سایر بخش‌ها آغاز می‌شود.
کد خبر: ۹۴۵۹۴۰
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۴ 04 March 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی،سید علی آقازاده در آیین درختکاری باغ موزه دفاع مقدس اراک با بیان اینکه تقویت فضای سبز این استان راهبردی اولویت‌دار است افزود: تدابیر لازم برای درختکاری در طول هفته منابع طبیعی اندیشیده شده است.
وی با بیان اینکه در هفته منابع طبیعی برای شهرهای مختلف استان به‌ویژه در کلانشهر اراک افزایش سرانه فضای سبز در نظر گرفته شده است یادآورشد: بهره‌برداری از طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری در منطقه دره گردو اراک با حضور وزیر جهاد کشاورزی ۱۶ اسفندماه جاری یکی از مهمترین برنامه‌ها است.
استاندار مرکزی با بیان اینکه اقدامات مهمی در ذخیره نزولات جوی و مخازن ۲ هزار متر مکعبی آب در دره گردو انجام شده که در هفته منابع طبیعی و درختکاری به به بهره‌برداری می‌رسد گفت: در طول تابستان برای آبیاری ۱۰۰ هکتار از اراضی این منطقه استفاده می‌شود.
آقازاده تصریح کرد:
وی با بیان اینکه انتظار می رود ر هفته درختکاری هر شهروند استان مرکزی به‌ویژه شهروندان اراکی یک نهال بکارند و در این راستا رسانه‌ها تلاش مضاعفی به کار گیرند گفت: توزیع ۲ میلیون نهال از سوی منابع طبیعی استان از دیگر برنامه‌های ارزشمند تدارک شده برای ایام درختکاری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار