دستگاه اکسیژن ساز بیمارستان امیر کبیر باحضور نماینده بنیاد مستضعفان به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۹۴۵۹۳۸
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۲ 04 March 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، نماینده بنیاد مستضعفان گفت: همزمان با شیوع کرونا، این بنیاد خود را در کنار مدافعان سلامت می دیده است.

محمد چمنی زاده افزود: بنیاد مستضعفان دو بال اقتصادی و اجتماعی دارد که اولی را شرکت ها تامین و دومی را بنیاد علوی به خدمت به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته تبدیل می کند.
وی یادآورشد: همزمان با شیوع کرونا، بنیاد مستضعفان دوشا دوش مدافعان سلامت بود و با تهیه و توزیع ماسک و اقلام پزشکی از قبیل توزیع بیش از ۴۰۰ دستگاه اکسیژن ساز خانگی و یک دستگاه اکسیژن ساز بیمارستانی سعی در کمک به کنترل این بیماری داشته است.
وی تاکید کرد: این بنیاد تا پایان کار و ریشه کنی کامل این ویروس در کنار مجموعه بهداشت و درمان خواهد بود.
چمنی زاده به بازدید از شهرستان های خنداب و کمیجان هم اشاره کرد و گفت: متاسفانه محرومیت در این شهرستان ها و مناطق اطراف محسوس است، اما با کمک یکدیگر و به امید خداوند آنها را برطرف خواهیم کرد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک هم گفت: دستگاه اکسیژن ساز بیمارستان امیرکبیر اراک با ظرفیت ۶۰۰ لیتر با کمک و حمایت بنیاد مستضعفان نصب و راه اندازی شده است.
دکتر سید محمد جمالیان افزود: شیوع و همه گیری کرونا، درآمدهای دانشگاه علوم پزشکی را به شدت کاهش و از طرفی هزینه های مجموعه بهداشت و درمان را به شدت افزایش داده است به همین دلیل ارگان ها و دستگاه های اجرایی دیگر به کمک دانشگاه علوم پزشکی اراک آمده و تقاضا داریم این حمایت ها و کمک های مادی و معنوی همچنان ادامه دار باشد.
وی یادآورشد: در بساری از مناطق استان نظیر شهرستان های خنداب، کمیجان و زرندیه و روستاهای دور دست، محرومیت های زیادی در حوزه سلامت به چشم می خورد که با ادامه دار بودن اینگونه تعاملات می توان دسترسی همگان را به خدمات بهداشتی و درمانی آسان تر کرد.
وی تاکید کرد: بیمارستان امیرکبیر اراک در صورت شیوع پیک چهارم، به عنوان سانتر دوم کرونا انتخاب و فعالیت خواهد کرد که با فراهم شدن این دستگاه اکسیژن ساز و تجهیز سی تی اسکن، مشکل خاصی در روند درمان بیماران کرونایی نخواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار