مدیر صنایع تبدیلی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: ۲۷۴ پروانه بهره‌برداری برای واحدهای صنایع تبدیلی و تکمیلی محصولات کشاورزی تاکنون در استان مرکزی صادر شده و برای پنج هزار و ۲۱۳ نفر در این واحدها اشتغال ایجاد شده‌است.
کد خبر: ۹۴۳۶۴۹
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۲ 24 February 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی،«علی صفری» افزود: با بهره‌برداری از این واحدها ظرفیت جذب سه و نیم میلیون تن ماده خام کشاورزی در استان مرکزی فراهم شده‌ است.
مدیر صنایع تبدیلی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی از صدور ۷۸ فقره جواز تاسیس واحدهای صنایع تبدیلی و تکمیلی در سال جاری خبرداد و گفت: با بهره‌برداری از این واحدها ۳۸۷ هزار تن به ظرفیت جذب مواد خام محصولات کشاورزی در استان افزوده می‌شود.
وی اعتبار مورد نیاز برای بهره‌برداری از این واحدها را سه هزار و ۲۱۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: یک هزار و ۳۰ نفر اشتغال جدید با بهره‌برداری از این واحدها در استان مرکزی ایجاد می‌شود.
مدیر صنایع تبدیلی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی یادآورشد: با توجه به اینکه صنایع تبدیلی از جمله حلقه‌های مهم زنجیره تولید در بخش کشاورزی به شمار میروند قوی‌تر شدن این بخش افزایش تولید و درآمدزایی برای فعالان این حوزه در بخش‌های مختلف را به همراه دارد.
صفری از اجرای طرح کشاورزی قراردادی در استان خبرداد و گفت: این طرح با هدف توسعه و افزایش تولیدات بخش کشاورزی در استان در حال انجام است.
وی افزود: در این طرح صاحبان واحدهای صنایع تبدیلی در هنگام کشت با کشاورزان قرارداد منعقد می‌کنند.
مدیر صنایع تبدیلی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی ادامه داد: اجرای این طرح آرامش خیال برای فروش محصولات تولیدی کشاورزان و برنامه‌ریزی تولید و صادرات برای واحدهای صنایع تبدیلی و تکمیلی در استان را به همراه دارد.
صفری افزود: ۳۳ واحد صنایع تبدیلی، تکمیلی و غذایی با ظرفیت فرآوری ۳۴۱ هزار تن محصول، امسال در این استان به بهره‌برداری رسید .
وی ادامه داد: ۲ هزار و ۲۱۰ میلیارد ریال منابع مالی از محل آورده بخش خصوصی و تسهیلات بانکی برای بهره‌برداری از این واحدها هزینه شده که سرمایه‌گذاری در این بخش در سال جاری نسبت به سال گذشته ۵۴ درصد افزایش یافته ‌است.
مدیر صنایع تبدیلی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی اظهار داشت: ۸۷۰ اشتغال امسال با بهره‌برداری از واحدهای صنایع تبدیلی و تکمیلی ایجاد شد که نسبت به سال گذشته ۲۰۰ درصد افزایش یافته ‌است. صفری گفت: پیش‌بینی می‌شود اشتغال ایجاد شده در بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی استان مرکزی تاپایان سال جاری به یک هزار نفر افزایش یابد و با این مهم ۶۰ درصد تعهدات سازمان جهاد کشاورزی استان در بخش صنایع تکمیلی تحقق می‌یابد.
وی اضافه کرد: میزان جذب مواد خام محصولات کشاورزی در واحدهای صنایع تبدیلی و تکمیلی استان مرکزی از ابتدای سال جاری تاکنون پنج درصد نسبت به کل سال گذشته افزایش یافته‌است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار