دبیرکل بنیاد بین‌المللی غدیر گفت:فقر توحیدی انسان را ایستا کرده و از بالندگی و پویندگی بازمی‌دارد و کسی که خدا را انکار کند و از دست بدهد، فقیرترین انسان‌هاست.
کد خبر: ۹۴۳۶۴۵
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۳ 24 February 2021


به گزارش تابناک مرکزی،آیت‌الله کاظم صدیقی در همایش ملی «علل و پیامدهای فقر فرهنگی و فرهنگ فقر در سیره حضرت علی علیه‌السلام» که در دانشگاه آزاد اسلامی اراک برگزار شد، افزود: مهم‌ترین فقر، فقر اعتقادی، ایمانی و فطری بوده به‌طوری‌که در آن فرد خدا را انکار کند.
دبیرکل بنیاد بین‌المللی غدیر اضافه کرد: دنیایی ارزش دارد که دین را آباد کند و انسان غنی فردی است که در دنیا خیرخواهی و استقامت داشته و در آخرت در برابر خداوند ورشکسته نیست.
امام جمعه موقت تهران ادامه داد: در فرهنگ علوی نبود عقل و فقر عقلی و محاسبه‌ای یکی دیگر از انواع فقر است چراکه انسانی که نتواند سنجش درستی از ارزش‌ها داشته باشد دنیا و آخرت را متوجه و عمرش ضایع می‌شود.
صدیقی افزود: افراد دارای فقر فرهنگی و عقلی خودباوری ندارند و دچار غم می‌شوند بنابراین اخلاق، کردار و رفتار خوب ملاک سنجش افراد است و افرادی که دارای این خصوصیت باشند غنی هستند.
وی تأکید کرد: انسان باید امام علی علیه‌السلام را الگوی رفتاری خود قرار دهد تا بتواند غنی باشد و خدا را همواره کنار خود ببیند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار