مدیرکل بنیاد مرکزی گفت:امربه‌معروف و نهی از منکر باید به فرهنگ تبدیل شودو سیره‌ی شهدا بهترین راهنما در باب امربه‌معروف و نهی از منکر است.
کد خبر: ۹۴۳۲۶۷
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۴ 23 February 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، مرتضی انصاری فر در نشست با اعضای شورای امربه‌معروف و نهی از منکر استان مرکزی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: شهدا رفتند تا انقلاب و اسلام بماند و همه باید در صیانت از راه شهدا جدی باشیم.
وی شهدا را مظهر و نماد واقعی امربه‌معروف دانست و افزود: شهدا به خاطر حفظ نظام، انقلاب اسلامی، دفاع از خاک و ناموس میهن اسلامی تا آخرین قطره خون جنگیدند.
وی یادآورشد: وصیت‌نامه‌های شهدا چراغ هدایتی برای جامعه و نسل جوان است و مسیری که آن‌ها برای ما ترسیم کردند ادامه مسیر عاشورای حسینی است.
انصاری فر اضافه کرد: شهدا در منش و روش الگو بودند و اعمال و رفتار و گفتارشان برای خدا خالص‌شده بود و شهید در نزد خدا از جایگاهی برخوردار است که بسیاری از بهشتیان به مقام و منزلت شهید در بهشت غبطه و افسوس می‌خورند و حتی انبیاء الهی به احترام مقام شهید از مرکب‌های بهشتی پیاده می‌شوند.
وی با اشاره به سخن امام خمینی (ره) در اهمیت این واجب الهی گفت:امام راحل فرمودند: وقتی یک کشوری ادعا می‌کند که جمهوری اسلامی است و می‌خواهد جمهوری اسلامی را متحقق کند، این کشور باید همه افرادش آمر به معروف و ناهی از منکر باشند، ما همه امروز وظیفه‌داریم، امربه‌معروف و نهی از منکر بر همه مسلمین واجب است.
وی ادامه داد: اگر این فرهنگ در کشور روز به روز پر رنگ تر شود که مردم امربه‌معروف و نهی از منکر را در زندگی خود امری لازم و ضروری قرار دهند، بسیاری از مشکلات و معضلات جامعه حل‌وفصل شده و دیگر تکرار نخواهد شد.
انصاری فر عمل كردن به معروف و دوري كردن از منكر، يكي از شیوه‌های مؤثر در يادآوري نيك و بد به ديگران دانست و افزود: استفاده از ابزار فرهنگي مناسب براي جذب و تشويق مردم به رعايت مسائل ديني می‌تواند نقش مؤثری داشته باشد.
انصاری فر گفت: امربه‌معروف و نهی از منکر تکلیفی دینی و وظیفه‌ای همگانی است و اجرای برنامه‌های فرهنگی با محور این امر مهم، برگزاری منسجم جلسات هم‌اندیشی، شناسایی و معرفی فعالان امربه‌معروف، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و نصب تابلوهای تبلیغاتی در این زمینه تأثیر ویژه‌ای دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار