معاون میراث‌فرهنگی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی از تصویب واگذاری ۴ بنای تاریخی استان و یک کمپ گردشگری به بخش خصوصی در گارگروه واگذاری استان خبر داد.
کد خبر: ۹۴۲۹۳۰
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۳ 22 February 2021

 

به‌گزارش تابناک مرکزی، محسن رحمتی افزود: دعوت از سرمایه‌گذاران برای احیا و بهره‌برداری از ۴ مکان تاریخی- فرهنگی و یک کمپ گردشگری در کارگروه واگذاریهای استانی تصویب شد.
رحمتی یادآورشد:در این کارگروه ، کاروانسرای خشکه رود در شهرستان زرندیه مربوط به دوره صفویه با مساحت عرصه۸۱۴۴ متر مربع برای بهره برداری بخش خصوصی به مدت ۲۵ سال در نظر گرفته شد.
معاون میراث‌فرهنگی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی اضافه کرد: کاروانسرای تاریخی کهک در شهرستان دلیجان با مساحت عرصه۱۶۰۴
مترمربع مربوط به دوره صفویه نیز از بناهای دیگری است که آماده واگذاری به بخش خصوصی به مدت ۲۰ سال است.
او ادامه داد: همچنین حمام مامونیه با مساحت ۸۷۰ متر مربع در بخش مرکزی شهر مامونیه و آسیاب جفتی با مساحت عرصه
۲۹۱۹ متر مربع در دو کیلومتری شهرستان آشتیان به مدت ۱۵ سال برای بهره‌برداری با شرایط مزایده به سرمایه‌گذار توانمند واگذار می‌شود.
رحمتی با اشاره به اینکه کمپ گردشگری بلاغ حک نیز پس از انجام امور حقوقی و تملک آن توسط میراث‌فرهنگی ، آماده واگذاری خواهد شد افزود: هزینه‌های مرمت و احیا بناها، تجهیزات مرتبط با فعالیت‌های مدنظر سرمایه‌گذاران، میزان اجاره و دوره بهره‌برداری هر یک از این ۴ بنا بررسی شد که به زودی از طریق فراخوان‌های عمومی به سمع و نظر سرمایه‌گذاران خواهد رسید.
معاون میراث‌فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی اضافه کرد: واگذاری بهره‌برداری از این بنا‌ها مطابق با چشم‌انداز‌های گردشگری پس از کرونا است و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی پیگیر این واگذاری‌ها خواهد بود و پس از مزایده و مرمت ، بنا‌های تاریخی می‌توانند وارد چرخه گردشگری شوند.
رحمتی یاد آور شد: واگذاری این بنا‌ها فرصتی است که علاوه بر احیای بناهای تاریخی ، توسعه‌دهنده زیرساخت‌های گردشگری استان خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار