رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت:یکی از میدان هایی که امروز باید به خط مقدم مبارزه و برخورد با بی اخلاقی ها و ناپاکی ها تبدیل شود، فضای مجازی و شبکه های اجتماعی است که ذهن کودکان و نوجوانان ما را هدف قرار داده و با ایجاد جلوه ها و محتوای منفی درصدد افزایش فحشا و منکرات در جامعه هستد.
کد خبر: ۹۴۲۹۲۰
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۱ 22 February 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی،حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالمهدی موسوی در دیدار با دبیر شورای سیاستگذاری عفاف و حجاب کشور افزود:برای مقابله با این مسئله باید از تمام ظرفیت های فرهنگی، دینی و رسانه ای استفاده کرد و معتقدم که تولیدات و برنامه های صدا و سیما می تواند در زمینه کاهش ظواهر فساد اخلاقی و اعتلای حجاب، اثرگذار و مفید باشد.
وی اظهار داشت: متأسفانه امروز در جامعه شاهد بروز ناهنجاری هایی برخلاف اخلاق و آداب اسلامی در بحث عفاف و حجاب هستیم که بسیار موضوع مهم و حساسی است و نیازمند یک عزم جدی و برنامه ریزی مدون برای کاهش و رفع این معضل هستیم.
وی یادآورشد: در مبحث عفاف و حجاب و رعایت اخلاق و آداب اسلامی در نهادها و ادارات، باید به این نقطه برسیم که یک خود کنترلی و یک خود مراقبتی در مستخدمین سازمان ها و ارگان ها ایجاد کنیم و سطح اخلاق، معنویت فردی و شخصی آنان را بالا ببریم.
وی افزود:این مهم زمانی می تواند اتفاق بیافتد که شخص مسئول و مدیر ما معتقد باشد و مقید به رعایت اصول دینی باشد که در این صورت بسیار تأثیرگذار است.
رئیس کل دادگستری استان مرکزی ادامه داد: امروز در ادارات ما موضوع تفکیک مرد و زن مغفول مانده است.
وی با بیان اینکه اصولاً مرد و زن خصوصیات متفاوتی دارند گفت: مهیا کردن محیطی امن و آسوده برای بانوان می تواند بسیار پیشگیرانه باشد بنابراین باید تلاش کنیم نظام اداری و دولتی ما به این سمت برود.
وی ادامه داد: ما تا حد زیادی بحث تفکیک مرد و زن را در دادگستری استان مرکزی سامان دهی کرده ایم و در مواجه با ارباب رجوع نیز در ورودی ها با حفظ احترام و کرامت مراجعین، در موارد لازم از آنها خواسته می شود که با رعایت حجاب کامل و حفظ شئونات اسلامی وارد محیط دادگستری شوند.
حجت‌الاسلام و المسلمین موسوی اظهار داشت: امروز در مکان های عمومی از جمله پارک ها و مراکز تفریحی وجود نیروهای متخصص، کارشناس و مؤمن به منظور انجام یک سری اقدامات بدور از برخورد های تحمیلی و تحکمی و ارائه تذکرات اثربخش و محترمانه به جوانان، یک ضرورت محسوب می شود چراکه ما در برخورد با اینگونه ناهنجاری ها باید راه و روش بزرگان دین مبین اسلام را سرلوحه ی کار خود قرار دهیم.
وی افزود: فقر و مشکلات شدید اقتصادی امروز مناطقی محروم و حاشیه‌ی را در شهرها ایجاد کرده که آمار مفاسد اخلاقی و ارتکاب جرائم را در این مکان ها بالا برده است که مسئولین باید با تعامل و هم افزایی بیشتر چهره ی فقر و نارسایی ها را از این مناطق بزدایند و این یکی دیگر از راه های مؤثر برای کاهش معضلات اجتماعی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار