استاندار مرکزی بر تامین ملزومات بهداشتی و آموزشی مدارس تاکید کرد.
کد خبر: ۹۴۲۶۴۰
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۱ 21 February 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی،سید علی آقازاده روز یکشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان مرکزی افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی واحدهای آموزشی، باید ردیف خرید غذا در مدارس شبانه‌روزی، برای تامین این ملزومات و نیز جابه‌جایی دانش آموزان روستایی هزینه شود.
وی یادآورشد: فضاهای آموزشی نیز باید برای تشکیل کانون تربیت در محله‌ها مورد استفاده قرار گیرند.
وی با یادآوری کاهش ۲۷ درصد مصرف آب در مدارس شهری و افزایش پنج درصدی آن در مدارس روستایی استان، اظهار داشت: با توجه به تعطیلی مدارس و کاهش حضور دانش آموزان در مدارس، مصرف آب این مکان‌ها در سال تحصیلی جاری نسبت به سال گذشته باید ۵۰ درصد کاهش داشته باشد.
استاندار مرکزی اضافه کرد: شیوع ویروس کرونا شرایط سختی را برای دانش آموزان و معلمان استان مرکزی به وجود آورده است که امید می‌رود با برگزاری نشستهای شورای آموزش و پرورش، افزایش انسجام بین مسئولان استان و ارایه راهکارها، زمینه رفع این مشکلات فراهم شود.
سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی هم گفت: ۱۰ هزار دانش آموز در مدارس شبانه روزی این استان به تحصیل اشتغال دارند.
بهرام حسین‌آبادی ،کسب درآمد از محل مراکز رفاهی و درمانی، عوارض شهرداری و هنرستان‌ها را از جمله منابع مالی آموزش و پرورش استان مرکزی اعلام کرد و افزود: همکاری شهرداری‌ها در این زمینه بسیار ضروری است.
وی ادامه داد: لازم است فرمانداران شهرستان ها و شهرداران در خصوص انشعابات مدارس خیرساز، همکاری مناسبی داشته‌باشند.
سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی یادآورشد: با توجه به اینکه در ایام کرونا مدارس به صورت غیر حضوری است و کلاس‌ها در بستر شاد برگزار می‌شوند، با موافقت شورای آموزش و پرورش سرانه‌های دانش آموزی صرف هزینه‌های ملزومات بهداشتی و یا تردد دانش آموزان روستایی می‌شود.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی هم گفت: ۲ هزار و ۱۰۴ فضای آموزشی در این استان وجود دارد و عوارض شهرداری‌ها باید صرف توسعه و تجهیز فضاهایی که نیازمند بازسازی دارند، شوند.
حسین محمدی افزود: زمین، تهیه نقشه‌های اجرایی و اعتبار از جمله مشکلات خیران مدرسه ساز استان مرکزی است.
وی ادامه داد: ۶۰ درصد زمین‌هایی که در اختیار اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی قرار داده می‌شود با ضوابط سازمان فنی همخوانی ندارند.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی یادآورشد: چهار طرح بلاتکلیف خیرساز در این استان وجود دارد که وضع آنها به زودی روشن خوهد شد و تا اواسط سال آینده تعداد طرح بلاتکلیف نخواهیم داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار