مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: ۱۰ هنرمند صنایع‌دستی دارای مهر اصالت جهانی و ۹۲ هنرمند صنایع‌دستی استان دارای نشان ملی هستند.
کد خبر: ۹۴۲۳۴۱
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۷ 20 February 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، مصطفی مرزبان،در نشست با داریوش دبیقی مدیر کل صدا و سیمای استان و معاونین اداره کل،استفاده از امکانات صدا و سیما را برای معرفی هنر صنایع‌دستی موثر دانست و افزود: زمینه همکاری‌های مشترک با سازمان صدا و سیما فراهم است.
وی یادآورشد: معرفی داشته‌های ما در این زمینه با مشارکت رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما میسر می‌شود.
مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی افزود: معرفی هنرمندان دارای مهر اصالت جهانی و نشان ملی از رسانه صدا و سیمای استان زمینه‌ای برای حفظ، احیا و تداوم مشاغل بومی و تقویت و شناسایی هنرهای دستی استان است.
مرزبان ایجاد زمینه ارتباط مستمر بین دو سازمان را برای پیشبرد اهداف مشترک موثر دانست و گفت: تلویزیون به دلیل جذابیت‌های بصری بالا و توانایی قابل توجه در جلب مخاطب یكی از ابزارهای مهم در معرفی جاذبه‌های گردشگری، صنایع‌دستی و اماکن تاریخی است كه بهره‌گیری از آنها نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و مدیریت صحیح است.
او با تاکید بر برنامه‌های پیش‌بینی شده و تعامل و همکاری بیشتر با صدا و سیمای استان افزود: در سال پیش رو در نظر داریم موضوعات تخصصی همچون معرفی کارگاههای صنایع دستی با تولید انبوه و کارگاه‌های صادر کننده و هنرمندانی که توانسته‌اند مهر اصالت جهانی و نشان ملی را دریافت کنند را معرفی کنیم.
مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی با اشاره به شرایط پیش آمده در بیماری کرونا و محدودیت سفرها؛ صدا و سیما را بهترین رسانه ملی برای شناخت جاذبه‌های گردشگری اعلام کرد و گفت: صدا و سیمای استان بیشترین همکاری را در این زمینه داشته است و امیدوارم با برنامه‌ریزی‌های دقیقتر این تعامل و همکاری پایدار باشد.
مرزبان یادآورشد: مهر اصالت بین المللی گواهینامه‌ای است که شورای جهانی صنایع دستی برای حفظ، احیا و تداوم مشاغل بومی و سنتی به هنرمندان می‌دهد و با این مهر آثار آنان قابلیت عرضه به بازارهای ملی و جهانی را پیدا می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار