رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت:۲۱ پرونده زندانیان و محکومین مالی بررسی شد و با موافقت اعضای ستاد دیه استان مرکزی منابعی برای حل مشکلات آنان تخصیص یافت که برای تأیید مصوبات، پرونده ها به ستاد مرکزی دیه ارسال شد.
کد خبر: ۹۴۲۳۳۹
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۳ 20 February 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالمهدی موسوی در جلسه ی ستاد دیه استان افزود: عملکرد اعضا و همکاران ما در ستاد دیه، در سال ۱۳۹۹ در استان ، عملکرد مناسب و مطلوبی بوده و این موفقیت حاصل انجام یک کار گروهی منسجم و با خلوص نیت می باشد که به خوبی محقق شده است.
رئیس کل دادگستری استان مرکزی یادآورشد: با نزدیک شدن به روزهای آخر سال و در آستانه فرارسیدن سال نو انتظار و توقع از اعضای ستاد دیه استان این است که با نگاه تحولی و جهادی و انقلابی و با برنامه ریزی ویژه و وقت گذاری مؤثر، اقدامات لازم برای بررسی دقیق پرونده های زندانیان صورت گیرد تا در نهایت به آزادی هرچه بیشتر زندانیان منجر شود و آنان بتوانند ایام عید نوروز را در کنار خانواده های خود سپری کنند.
حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی ادامه داد: ستاد دیه باید از تمام ظرفیت های موجود در استان مرکزی از جمله ائمه جمعه، فرمانداران ، صداوسیما، سپاه، بسیج و رؤسای دادگستری ها بهره مند شود چراکه آنان با معتمدین، خیرین، صنعتگران، تولیدکنندگان و سرمایه گذاران در ارتباط هستند و اگر بخش کوچکی از سرمایه آنان به ستاد دیه سرازیر شود آثار با برکت و خروجی بسیار خوبی خواهد داشت.
وی گفت:در این راستا اگر ستاد دیه جلساتی با حضور افراد مذکور در شهرهای مختلف استان تشکیل دهد، حتما ثمربخش خواهد بود.
رئیس ستاد دیه استان مرکزی اظهار داشت: صدا وسیما پتانسیل بسیار بالایی برای تبلیغ و اطلاع رسانی عملکرد ستاد دیه در سطح استان دارد و با تدوین و ارائه برنامه های پیش رو، می توان مردم را در جریان فعالیت های مختلف ستاد قرار داد و از کمک های مردمی بیشتر بهره برد، همچنین گروه های جهادی که در بسیج و سپاه سازماندهی می شوند به دلیل حضور بسیار مستمر خود در میان طیف های مختلف جامعه می توانند در ترغیب آحاد مردم به حمایت از آزادی زندانیان مالی تأثیرگذار باشند.
وی افزود: از دیگر اقدامات مهم ستاد دیه درراستای آزادی زندانیان مالی باید رتبه بندی آنان باشد وافرادی که محکومیت مالی آنان زیر ۲۰ میلیون تومان است(محکومین شورای حل اختلاف) و یا محکومین نفقه باید احصاء شوند و در اولویت قرار گیرند و محکومینی که مبالغ محکومیتشان بالاترست را از محاکم بخواهیم تا مبلغ پرداختی پیش قسط این محکومین را پایین تر بیاورند تا با پرداخت آن بتوانند رهایی پیدا کنند.
وی یادآورشد: البته در دعاوی اعسار نیز باید شرایطی بوجود آید تا به محض طرح دعوی اعسار و وجود شرایط لازم، زندانی آزاد شود.
حجت الاسلام و المسلمین موسوی اظهارداشت: باید به نحوی برنامه ریزی کنیم که بر اساس منویات ریاست معظم قوه قضائیه همه ی محکومین مالی از مرخصی عیدانه استفاده کنند و این ایام را همراه خانواده های خود باشند و در بحث توزیع بسته ها و کالاهای حمایتی طوری برنامه ریزی شود که خانواده های این گونه زندانیان در اولویت باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار