استاندار مرکزی گفت: بی‌طرفی در انتخابات حد و مرز ندارد و مجریان و ناظران انتخابات با وسواس باید این اصل را در نظر بگیرند تا اعتماد مردم خدشه‌ای برندارد.
کد خبر: ۹۴۱۲۷۳
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۹ 16 February 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی،سیدعلی آقازاده در نشست ستاد انتخابات استان مرکزی با بیان اینکه بستر برگزاری انتخابات سالم و حداکثری در این استان مهیا است افزود:همه تلاش بر این است که انجام آخرین انتخابات در دوره مسئولیت دولت تدبیر و امید با دستاوردی مطلوب همراه باشد.
وی با بیان اینکه تکلیف مجریان و نظارت کنندگان انتخابات حرکت بر مدار قانون است یادآورشد: باید اصل بی‌طرفی در فرایند انتخابات با حساسیت رعایت شود.
وی با بیان اینکه ولت تدبیر و امید در سال‌های پایانی با فشار اقتصادی و سیاسی و محدودیت‌های زیادی مواجه بود اما در برگزاری آخرین انتخابات مصمم است و با بهترین کیفیت ان را اجرا و مدیریت می‌کند گفت: انتخابات پیش رو از تلفیق انتخابات ریاست جمهوری، میان دوره‌ای مجلس و شوراهای اسلامی شهر و روستا تشکیل شده و همه دست اندرکاران باید بکوشند از ارای مردم به بهترین شکل صیانت کنند و مشارکت حداکثری فراهم شود.
استاندار مرکزی با بیان اینکه ساختار انتخابات در جمهوری اسلامی ایران بسیار محکم است افزود: همه دستگاه‌های اجرایی و نظارت و حضور مردم موجب شده است که کارنامه درخشانی از عملکرد مجریان باقی بماند و باید مراقب جوسازی و توطئه دشمنان برای اشاعه شعار «انتخابات سیاسی» بود و این عوام فریبی را با عملکرد درست شکست داد.
وی با بیان اینکه انتخابات استان مرکزی در سال گذشته از سلامت کامل برخوردار بود و گواه آن تایید شورای نگهبان است گفت:این مهم باید در انتخابات پیش رو نیز برای سایر استان‌ها تجربه شود.
وی با بیان اینکه امید می رود با سلامت و هم فکری تمامی دست اندرکاران برگزاری انتخابات و مشارکت مردم آموزن سیاسی پیش رو نمره درخشانی داشته باشد و به روی کار آمدن دولتی برخاسته از مشارکت حداکثری مردم بیانجامد تاکید کرد: امکانات لازم برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان تدارک شده است و مشکلی وجود ندارد.
استاندار مرکزی با بیان اینکه تمامی ملزومات ضروری از جمله مکان، تجهیزات و تدارکات، اطلاع رسانی، ارزیابی و ارزشیابی انتخابات در استان مرکزی پیش بینی شده است گفت: هماهنگی و همکاری و انسجام درونی مانند انتخابات گذشته در استان با محوریت رییس ستاد انتخابات استان مدیریت خواهد شد و مراحل انتخابات پیش رو در این استان به شکل اتوماسیون است و تنها در روز رای گیری مراحل به صورت دستی خواهد بود.
وی با بیان اینکه زیرساخت‌ آی تی در استان مطلوب است گفت: این آمادگی وجود دارد که انتخابات به غیر از شوراهای اسلامی شهر و روستا به صورت الکترونیکی انجام شود.
استاندار مرکزی با بیان اینکه انتخابات ریاست جمهوری از اهم مسایل کشور است و امید می‌رود که پشتوانه رای قاطع و حداکثری بدرقه رئیس جمهور آتی باید زیرا هرچه میزان آرا بالاتر رود افتخار آن برای ایران اسلامی است یادآورشد: همه احزاب و طیف‌های فکری باید پای کار باشند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی هم با بیان اینکه تعامل خوبی بین هیات نظارت و اجرایی در استان وجود دارد گفت: هر دو گروه نظارتی مجلس و ریاست جمهوری در استان تشکیل شده است.
بهروز اکرمی با بیان اینکه قانونگذار به‌عنوان متولی اجرای انتخابات انتظار دارد اکه مجریان انتخابات اصل امانت‌داری را به شایستگی رعایت کنند افزود: مجریان انتخابات باید به آرای مردم متعهد و حساس باشند و دست اندرکارن امر مهم انتخابات استان نیز باید این مهم را اولین دغدغه خود قرار دهند.
وی با بیان اینکه عملکرد مناسب مجریان انتخابات با میزان مشارکت مردم ارتباط مستقیم دارد گفت: هرچه مشارکت مردم بیشتر باشد پشتوانه بالاتری در سطح کشور و جهان خواهیم داشت.
استاندار مرکزی در این نشست احکام اعضای ستاد انتخابات استان مرکزی را به آنان اهدا کرد.
با توجه به رد صلاحیت نماینده منتخب مردم تفرش، آشتیان و فراهان برای راهیابی به مجلس یازدهم، «علی‌اکبر کریمی » نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب به عنوان نماینده معین در حوزه انتخابیه تفرش و اشتیان و فراهان منصوب شده و قرار است انتخابات برای تعیین تکلیف نماینده این حوزه همزمان با ریاست جمهوری و شوراها برگزار شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار