رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت:امروز بیشتر از هر زمانی در این شرایط حساس و دشوار نیاز به بازخوانی نگرش امام خمینی (ره) داریم.
کد خبر: ۹۴۰۹۳۳
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۳ 15 February 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی،حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالمهدی موسوی در راستای اجرای طرح ارائه مشاوره حقوقی توسط مسئولین ارشد قضایی در مساجد، در مسجد علی بن ابی طالب (ع) کوی علی بن ابی طالب(ع) اراک افزود: پیروزی انقلاب اسلامی بیش از هر چیز مدیون و مرهون هدایت و رهبری عالمانه و خدا محورانه ی امام راحل بود چراکه تنها رهبری می توانست این مهم را رغم بزند که پایگاهی مستحکم و قوی در میان ملت داشته باشد و دیدیم که هنگام استقبال از او جمعیتی در حدود ۵ میلیون نفر به خیابان‌ها آمدند و به هنگام بدرقه ی او به عالم دیگر ۱۰ میلیون عزادار در بهشت زهرا ی تهران حضور یافتند که این نشان دهنده نفوذ محبت امام در قلوب و دل های مؤمنان و آزادگان ایران و جهان بود.
رئیس کل دادگستری استان مرکزی یادآورشد: خلف صالح آن امام راحل نیز انسانی اندیشمند، مدیر، مدبر، ژرف اندیش، آگاه و آینده نگر است که با تفکر والا و تیز بینی خاص خود این کشور و انقلاب را در چالش ها و تلاطم های مختلف با عزت و سربلندی هدایت کرده و امروز با یاری خداوند شاهد آن هستیم که جوانان این مرز و بوم در سایه ی رهبری های مدبرانه ی مقام معظم رهبری(دام ظله) به پیشرفت های گوناگون در عرصه های مختلف پژوهشی، علمی, فناوری و تکنولوژی دست یافته و الگوی موفقی برای دیگر کشورها هستند.
وی افزود:بزرگانی همچون شهیدان بهشتی، مطهری، رجایی و باهنر در مکتب الهی امام رشد کردند و فرماندهان جنگ دوران دفاع مقدس، همگی پرورش یافتگان مکتب امامین انقلابند که به درجات بالایی رسیدند.
وی ادامه داد: ما اگر بخواهیم منویات امامین انقلاب را پیگیری و عملی کنیم باید بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را به دقت مطالعه کنیم و آن را چراغ راه خود قرار دهیم.
حجت الاسلام و المسلمین موسوی گفت: این بیانیه بسیار سند ارزشمندی است و کلمه به کلمه آن توسط مقام عظمای ولایت حساب شده تنظیم شده و برهان و دلیل روشن ما برای گام بر داشتن صحیح، در ادامه ی مسیر پیشرفت است.
رئیس شورای قضایی استان مرکزی اضافه کرد: مولفه های بسیار مهمی در این سند وجود دارد که به برخی از آن ها شامل، خودسازی مد نظر امام راحل یکی از این نکات مهم است که همه مسئولین باید به آن توجه کنند.
وی ادامه داد:یکی دیگر از این نکات، جامعه پردازی و تمدن سازی نوین اسلامی است که محور این برنامه است و دیگر جوان گرایی و اهمیت دادن به استفاده از توان و ظرفیت نخبگان جوان است که تجربه ی موفقی را در این زمینه داشته ایم و مطابق فرمایشات رهبر معظم انقلاب امور را باید به جوانان سپرد.
حجت الاسلام و المسلمین موسوی تاکید کرد: در بعد اجرای عدالت نیز این بیانیه حاوی نکات بسیار مهمی است و مقام معظم رهبری مطالبه گری جوانان را عامل حیاتی برای اجرای عدالت دانسته و مبارزه با فساد را درراستای اجرای عدالت لازم و ضروری می داند.
وی گفت:حاکمان باید سالم و صالح باشند تا بتوانند با فساد برخورد کنند.
وی افزود: این ایده در دوران زعامت حضرت آیت الله رئیسی دستگاه قضائی با جدیت شکل گرفته است و در استان مرکزی نیز دنبال می شود و خدمتگزاران شما در مجموعه ی قضایی استان در پی خدمتگزاری صادقانه و بی منت به مردم و مبارزه ی بی امان با فساد چه در داخل مجموعه و چه در بیرون از دادگستری هستند و معتقدیم به قول فرمایش رهبر فرزانه انقلاب با دستمال کثیف نمی توان شیشه را پاک کرد و ابتدا باید دستمال را تمیز کرد و دست فاسد را قطع کرد.
حجت الاسلام و المسلمین موسوی یادآورشد:در این راه از شما مردم شریف می خواهیم اگر با بی عدالتی و فسادی مواجه شدید به مسئولین اطلاع دهید تا برخورد قاطع صورت گیرد و جلسه هایی مانند جلسه ی امشب نیز در همین راستا است.
شایان ذکر است حجت الاسلام و المسلمین موسوی در ده شب ایام دهه فجر کارشناسان حقوقی به همراه مسئولین ارشد قضایی در سطح مساجد اراک و استان حضور یافت و پاسخگوی سئوالات و مشکلات مردم بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار