فرمانده انتظامی استان گفت: در برنامه ریزی های مشاوره ای و مددکاری پلیس استان، حرکت در مسیر علم و پژوهش محوری با رویکرد کاربردی سازی مطالعات در دستور کار قرار گیرد.
کد خبر: ۹۴۰۵۸۱
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۱ 14 February 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی،سردار"حسن مفخمی شهرستانی" با اشاره به برخی توصیه های مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در بیانیه گام دوم انقلاب افزود: بیانیه گام دوم انقلاب در نگاهی به گذشته، حال و آینده انقلاب اسلامی، منظر، سیاست ها و راهبردهای آینده را در بخش های مختلف ترسیم می کند که می توان از این آموزه ها جامع و کامل به شکلی اثربخش در توسعه خدمات استفاده کرد.
وی با اشاره به برخی از محورهای مهم بیانیه گام دوم انقلاب به عنوان ضروریت هایی در انجام ماموریت های جامعه محور و مردم مدار پلیس از نقش عمل و پژوهش به عنوان یکی از محورهای مهم بیانیه گام دوم انقلاب و به عنوان آشکارترین وسیله عزت و قدرت یک کشور یاد کرد و گفت: یکی از انتظارات از مراکز مشاوره و مددکاری نیروی انتظامی، حرکت در مسیر علم و پژوهش محوری به منظور کاربردی سازی مطالعات در مواجهه با آسیب های اجتماعی و روزآمدی در ارائه مشاوره به مراجعه کنندگان به این مراکز است.
این مقام ارشد انتظامی ترویج عیار معنویت و اخلاق در فضای عمومی جامعه را از دیگر محورهای این بیانیه خواند و گفت: برجسته کردن ارزش های معنوی از قبیل اخلاص، ایثار، توکل و ایمان در خود و در جامعه انتظاری است که باید یک مشاور و مددکار بدان تجهیز باشد و در تسری این فرهنگ و صفات به جامعه هدف خود نیز تلاشی مضاعف و اثرگذار داشته باشد.
فرمانده انتظامی استان مرکزی افزود: وظیفه نیروی انتظامی به عنوان یک نیروی جامعه محور و مردم مدار آن است که در تمامی ماموریت های، فرهنگ و شاخصه ها اخلاق و معنویت برگرفته از آموزه های اسلامی ساری و جاری باشد .
سردار مفخمی شهرستانی به کارکرد اثربخش مراکز مشاوره و مددکاری پلیس در هم افزایی با دیگر دستگاه ها در برخورد با آسیب های اجتماعی نیز اشاره داشت و گفت: در کنار دیگر مسئولیت های پلیس در حوزه نظم و امنیت اجتماعی، برنامه ریزی و ورود ناجا در حوزه مشاوره و مددکاری بازخورد بسیار اثرگذاری در هم افزایی و کمک به دیگر دستگاه های مسئول در کاهش آسیب های اجتماعی داشته است.
وی یکی از ضرورت ها در تمرکز افزایش مهارت های زندگی برای اقشار مختلف مردم را فضای مجازی عنوان کرد و ادامه داد: یکی از بسترهای بروز آسیب پذیری برای خانواده ها، فضای مجازی است که لازم است با نگرشی هدفمند در بهره گیری از این فضا به عنوان یک نقطه قوت استفاده کرد و از ظرفیت فعالان فضای مجازی در افزایش آگاهی بخشی عمومی در برخورد با مشکلات فردی و اجتماعی استفاده کرد.
فرمانده انتظامی استان مرکزی به بازدهی بسیار مثبت مشاوران و مددکاران پلیس در مصالحه ۸۰ درصدی پرونده های ارجاعی به این مراکز اشاره کرد و گفت: ارائه خدمات تخصصی و مشاوره ای به هنگام یکی از راه های کنترل و کاهش آسیب ها و جرائم اجتماعی و به تبع آن کاهش پرونده های قضائی است که می تواند در ارتقاء سلامت افراد جامعه موثر واقع شود.
سردار مفخمی شهرستانی در ادامه به مهم ترین شاخصه های رفتاری یک مشاور و مددکار اشاره داشت و از بالا بودن آستانه تحمل، امانت داری و رازداری، ادای حق الناس، شادابی و نشاط در عمکرد و رفتار، قانون مداری، صداقت گفتار و کردار، یاری رسانی به مردم و اهتمام در اطمینان بخشی و اعتماد سازی به عنوان مهم ترین این شاخصه ها اشاره داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار